Ögrencinin ezber yapmamasi ,ögrenmeyi ögrenmesi için akil yürütmesini saglayacak soru odakli bir ders isleyisi saglamaya çalisiyorum . Ögrencinin dersle ilgili taleplerini ve önerilerini dikkate alarak ilerliyorum . Daha sonraki senelerde sorun yasamamasi için temelini saglamlastirmak için soru çözümleri ; dersi keyifli hale getirmek için ders hakkinda sohbetlerde bulunmak ; akilda kaliciligi arttirmak için ögrenciye soru sorup cevabi bilmese bile tahmin yürütmesini saglamak gibi yöntemler kullaniyorum . Bu alanda iki farkli okulda Astronomi ve Uzay bilimleri , kodlama ve sinif ögretmenligi alaninda deneyim kazandim.
Ögrencinin eksigini belirlemek ve onun üzerine yogunlasmak her zaman daha iyidir çünkü ilerleyen konularda çok basit bir eksikten dolayi ögrenci soru kaçirabilir ya da derste basarisiz oldugunu düsünebilir. Bu çok dogal basarisizlik maalesef ki psikolojimiz üzerindeki çok büyük bir etkidir . Hata yapma korkusu bizi o dersten sevsek bile uzaklastirabilir. O sebeple insa ede ede gitmek dersi sevmemize ve anlamamiza yardimci olur . Bu sayede ufak hatalarimiz basarisizlik hissini tetiklemek yerine keyifli küçük aksakliklara dönüsebilir.
Ögrenciye her seyin cevabini hemen vermemeliyiz. Bu onun maalesef ki o konu üzerine düsünmesine engel olur. Bazen bazi seylerin hizli ilerlemesi (özellikle de sayisal konularda) iyi bir sey degildir. Insanin kafasinda oturmaz . O sebeple belki bir kaç dakika daha zaman alacak olsa bile akilda kalacak ve ilerleyen konularda bu neydi diyerek geriye dönüp ona tekrar bakilacak zamandan kurtaracaktir. Görsellestirerek ögretmek de akilda kaliciligi arttiracak bir yöntemdir .Bu yöntemi de kullanabilecegim konular oldukça kullanmayi planliyorum. Bu alanda deneyimim bulunuyor ve geçmisteki ögrencilerimle güzel vakit geçirmistik .Umarim bundan sonra da bu sekilde devam eder. Okudugunuz için tesekkür ederim.
Özel ders veriyorum:
-
Öğrenciler: Primary, Ortaokul, Lise Diplomasi
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar