‘’Dogrudan ögretim’’ terimi bilgiyi ögrencilere dogrudan ilettigimiz, ders saatini mümkün oldugunca önceden net bir sekilde belirlenmis hedeflere ulasacak biçimde yapilandirdigimiz dersleri tanimlamak için kullanilir
Bir dersi anlatmanin ilk adimi bu dersin nasil ögretileceginin ve ögrenileceginin net bir sekilde planlanmasidir. Bu süreç ögrenciler ders sonunda ne yapabilecek, hangi ögretimsel yö...
‘’Dogrudan ögretim’’ terimi bilgiyi ögrencilere dogrudan ilettigimiz, ders saatini mümkün oldugunca önceden net bir sekilde belirlenmis hedeflere ulasacak biçimde yapilandirdigimiz dersleri tanimlamak için kullanilir
Bir dersi anlatmanin ilk adimi bu dersin nasil ögretileceginin ve ögrenileceginin net bir sekilde planlanmasidir. Bu süreç ögrenciler ders sonunda ne yapabilecek, hangi ögretimsel yöntemler kullanilacak gibi ögrenme hedeflerini içeren süreçtir.
“Çalismaya hazirim. Ögretmenin ögretecegi önemli bilgi ve becerileri ögrenmeye hevesliyim ve ne ögrenecegimle ilgili kabataslak bilgiye sahibim.” seklinde ögrencide zihinsel yapi olusturulmalidir.
Ders yapisi, ders vurgusu, dersin anlasilirligi, açiklamalar, çözümlü örnekler, modeller, görseller ve gösteriler, gömülü video, dikkati sürdürme, içerigin kapsami ve ilerleme hizi basliklari altinda incelenebilir.
Ögretmenlerin ögrencilerin konuyu anlayip anlamadigini görmesini saglayan soru sorma gibi yöntemlerdir. Sorular, ögrenme düzeyini sorgular ve ögrencilerin kazanimlarini arttirir. Ögrenme kontrolleri, ögrenciye bir sey ögretmekten çok ögrencilerin anlatilanlari anlayip anlamadiklarini ortaya çikarmak içindir. Bekleme süresi, ögretmenin sordugu soruya cevap vermesi için ögrenciyi bekledigi sürenin uzunlugudur. Söz hakki verme sirasi, ders süresince ögrencilere ögretmen tarafindan sorulan sorulara cevap verme sirasidir. Tüm sinif cevabi, sorulara sinifin tamami tarafindan cevap verilmesidir. Koro olarak cevap, sorulara tüm sinif tarafindan hep bir agizdan cevap verilmesidir.
Yeni bilgileri çalisan, kisa süreli hafizadan uzun süreli hafizaya aktarmanin temel adimidir. Bagimsiz arastirma zamaninin etkili kullanilmasi için belirtilen öneriler ise sunlardir: Ögrencilerin yapabileceklerinden emin olduktan sonra kendi baslarina çalismalarina izin vermeli, bagimsiz çalisma ödevleri kisa tutulmali, ögrencilerin çalismalarini bölmekten kaçinilmali, net yönergeler verilmeli, ögrencilerin kendi yaptiklari çalismalar izlenilmeli, ögrencilerin kendi yaptiklari çalismalar toplanilmali ve degerlendirilerek ders notlarina eklenmelidir
Anlatmayi ve ögretmeyi seven, dinlemeye ve ögrenmeye her daim açik, sabirli ve disiplinli bir ogretmen olmak gerekmektedir.