6-13 yas arasi ögrencilerle çalisirken önceligim, onlarin yasina ve seviyesine uygun, eglenceli ama ögretici bir ögrenme ortami olusturmaktir. Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde her ögrenciyi önce tanimaya çalisirim: Hangi konularda zorlaniyor, neleri seviyor, nasil daha iyi ögreniyor? Bu sorulara göre özel bir ders plani hazirlarim.
Dersleri sade bir dille anlatirim, bol örnek ve hikâyeyle konuyu günlük yasamla iliskilendiririm. Özellikle bu yas grubunda oyunlastirma, resim, renkli materyaller ve küçük etkinliklerle dersi daha keyifli hale getiririm. Kavram haritalari, çizimlerle zaman çizelgeleri ve hikâyelestirme yöntemiyle hem dikkat çekerim hem kalici ögrenme saglarim.
Her konunun sonunda birlikte etkinlik yapar, soru çözeriz. Yanlis yapmaktan korkmamalari için onlari cesaretlendiririm. Çünkü her yanlis, ögrenme yolculugunun bir parçasidir. Ögrencilerime düsünmeyi, kendi fikrini ifade etmeyi ve soru sormayi ögretmeye gayret ederim. Ezber yerine anlamayi temel alirim. Türkçe derslerinde özellikle okudugunu anlama, yazili anlatim ve dil bilgisi alanlarinda sade açiklamalar ve pratik yöntemlerle ilerleriz. Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde de çocuklarin hayal gücünü harekete geçirecek, meraklarini artiracak anlatim yollarini tercih ederim.
Her ögrencinin gelisimini yakindan takip eder, eksik oldugu konulara daha fazla zaman ayiririm. Anlayarak ögrenmelerini saglamak adina gerektiginde farkli yöntemlerle konuyu yeniden anlatirim. Ayrica ögrenciye güven veren bir iletisim kurar, dersin sadece akademik degil, ayni zamanda keyifli bir deneyim olmasini önemserim.
Amacim; çocuklarin sadece derslerinde basarili olmalari degil, ögrenmeyi seven, kendine güvenen bireyler olarak gelismeleridir.