Her birey her ögrenci biriciktir. Okul ve sinav süreçlerinde yasanan problemler ortak olarak görülebilir fakat çözüme giden yoldaki ihtiyaçlar herkes için farklidir. Bu ihtiyaçlar kisinin problemi tanimlamasi, probleme bakis açisi, yasi, mizaci, ekonomik imkanlari, sosyal çevresinden aldigi destegi bu faktörleri nasil algiladigi gibi baglamlar kapsamli bir degerlendirme sonucu belirlenmelidir. Tek düze gelmis yöntemlerin dayatilmasi süreci birey için zorlastirip kisi için yeni problemler yaratabilmektedir. Çözüm için gerekli ihtiyaçlar belirlendikten sonra ne gibi yöntemler uygulanabilir, birey bunlar için ne kadar uygun, bu yöntem birey için sürdürülebilir mi, birey bu yöntemden fayda görür mü, fayda gördükten sonra bir uzaman olmadan karsilasabilecegi olasi problemlerde bu yöntemi kendi basina uygulayip yarar saglayabilir mi? gibi olasiliklar degerlendirildikten sonra bireye çözüm yolunda ilerlemesi drsteklenmeli, takildigi yerde gerekli müdahalenin yapilmasi gerekmektedir. Bu müdahaleler de nerede, nasil olacagi; kisinin çözüm yolundaki ihtiyaçlari gibi yine kisinin özelindedir. Uzman bir çok fatkli degerlendirme yöntemiyle en uygun müdehaleyi en uygun zamanda gerçeklestirmektedir. Bir psikolog olarak lisans egitimim ve sonrasinda aldigim bir çok egitimle kisinin problemini kisiye göre degerlendirme, uygun çözümler bulma, bunlari sürdürülebilir kilma, motivasyon saglama konusunda yetikinim. Bireye ihtiyaçlarina yönelik iyilestirmeye ve gelistirmeye yönelik çalismaktayim.