Ögrencilerimle birlikte ders süreçlerini bütüncül olarak ele aliyoruz. Yani okuldaki arkadas ortamindan, ögretmenlerinden, okul sinav sonuçlarindan tutun aile içi iliskilere, ögrencinin basari baskisi altinda olup olmadigina, sinav kaygisi yasayip yasamadigina kadar tüm her seyi konusuyoruz. Öncelikle ögrencilerime bir sinav kaygisi ölçegi uyguluyorum, böylece ögrencinin sinav kaygisi yasayip yasamadigini bilimsel olarak tespit etmis oluyoruz. Ardindan ölçegimizde ögrencinin kaygi içerikli cevaplamalarini konusuyoruz, detaylandiriyoruz. Ardindan ögrenciye genel bir anksiyete ölçegi uyguluyorum. Sinav kaygisinin bulunmasi genel bir kaygi problemi oldugunun da isareti olabilir. Bunu da tespit ettikten sonra ögrencinin durumuna göre dikkat testi, zeka testi, mesleki yönelim testi vb. gerekli ölçekleri uyguluyorum. Bu ölçekler bizim görüsmelerde bir yol çizmemiz gerekli. Ardindan psikolojik kismi hallettikten sonra ögrencinin ders performansina, sayisal-sözel yönelimine, ders notlarina yani akademik kisma yogunlasiyorum. Bu kisimda da ögrencinin evdeki çalismalarini, zaman planlamasini, bos vakitlerinde yaptigi aktiviteleri her seyi yine konusuyoruz. Bu yolda tüm her seyi bütüncül bir sekilde ele aldiktan sonra ögrenci ile ders çalisma programi hazirlamak, zaman yönetimi için ev ödevleri vermek gibi birçok çalisma yapiyoruz. Bu sekilde sorunlari halletmeye devam ettikçe görüsmelerimizi azaltmaya basliyoruz.