10 yildir Türk Dili ve Edebiyati alaninda ögretmenlik yapiyorum. Türkçe ve edebiyat derslerini keyifle isliyorum. Ben keyif alarak ders anlattigim için ögrencilerim de keyif almaya basliyor ve böylelikle daha rahat ögreniyorlar.
Ögrencilerimin gelisimini yakindan takip ederek onlarin basarilarini katliyorum.
Derslerde soru-cevap, beyin firtinasi yöntemlerini kullaniyorum.
Ögrencilerimin ögrendikleri bilgileri nasil kullandiklarini görebilmek amaciyla ögrencilerimle birlikte soru çözümleri yapiyorum.
Edebiyat derslerinde ezberlenmesi gereken kisimlari ögrencilerimin daha rahat ezberleyebilmeleri için onlara belirli teknikler öneriyorum ve teknikleri kullanmaya basladiktan sonra onlara sorular yöneltiyorum.
Yabancilara Türkçe ögretimi dersinde, ögrencilerimin Türkçeye karsi olumlu düsünceler gelistirmesi ve sempatiyle yaklasmasi için videolar, resimler, fotograflar gibi envanterlerden yararlaniyorum.
Türkçe derslerinde ögrencilerimin düsünme sekillerini (özellikle paragrafta) ögrenip ona göre yönlendiriyorum. Dil bilgisinde konuyu anlatip sonra bolca soru çözerek ve çözdürerek ögrencilerimin yanlis yapmalarinin önüne geçmeye ve netlerini arttirmaya çalisiyorum.
Hizli okuma dersinde ögrencilerime göz egzersizleri yaptirarak göz kaslarini gelistiriyorum siçrayarak okuma yapabilmeleri için, görme alanlarini genisletebilmek için. Okuma egzersizleri sayesinde satir ortasina bakarak tüm satiri okumalarini, ilerleyen süreçte ise bir sayfayi bir iki dakikada okumalarini saglamaya çalisiyorum.