Öncelikle ögrencinin genel degerlendirmesi ve veli istek ve tercihlerini pedagojik olarak belirlemek gerekir. Daha sonra egitime baslamak için tanimlama tekniklerinden yararlanirim.
Bireysel ve farklilastirilmis ögrenme biçimlerine uygun olarak yapilandirilmis ders tekniklerini ögrencinin ihtiyacina uygun olarak belirleyip uygularim. Dönüt- düzeltme ve ögrenme yoldasligi ile ögrencinin kendine g...
Öncelikle ögrencinin genel degerlendirmesi ve veli istek ve tercihlerini pedagojik olarak belirlemek gerekir. Daha sonra egitime baslamak için tanimlama tekniklerinden yararlanirim.
Bireysel ve farklilastirilmis ögrenme biçimlerine uygun olarak yapilandirilmis ders tekniklerini ögrencinin ihtiyacina uygun olarak belirleyip uygularim. Dönüt- düzeltme ve ögrenme yoldasligi ile ögrencinin kendine güven duydugu bir süreçle desteklerim. Temel belirleyici ögrencinin ihtiyaç ve becerileridir.
Temel becerilerin belirlenmesi ve ögrenme hedeflerinin olusturulmasi ile basladiktan sonra küçük adimlar ilkesi ile ögretim programi olustururum. Ögrencimi ögrenme hedeflerinden haberdar edip ilerlemesi hakkinda bilgi saglamak için ara degerlendirmeler yaparim. Ilerleme ve ögrenme durumu ile ilgili veli bilgilendirmesi yaparim.
Ögrencinin temel matematik, okudugunu anlama, yazili ve sözlü ifade becerisini arttirmaya yönelik etkinlik ve oyunlarla ögretim hedeflerini gerçeklestirmeye çalisirim. Küçük sorumluluklar ve ögrencinin var olan potansiyeli ile gerçeklesiregilecegi etkinliklerle öz farkindaligi gelistiririm. Ögrencimin bagimsiz becerilerinin farkinda olmasi için rehberlik ederim. Ögrenme biçimini kesfeden birey hayat boyu ögrenme sürecinde kendini denetlemeyi ögrenir. Ögrencinin egitim hayatinda basarabilmek için :
Ögrenme sürecinin sorumlulugunun bilincinde bir birey olmak, çalismak ve ögrenme bilincini kendi üzerine alan bir birey olabilmek önceliktir. Bilgi degisir ve gelisir. Bireyin ögrenmeye ve meraka açik hale gelmesi, gelisimine katki saglayan en önemli faktördür.
Örnegin, sayilari ögrenmenin hayatta karsilasilan her probleme belli ölçüde yarar sagladigini kavrayan bir ögrenci, matematik ögrenmeye karsi önyargilarini asmaya baslar. Dogada sayi ve siniflama ile ilgili her ayrintinin matematigin konusu oldugunu fark eder. Bildiklerinden hareketle basladigi her ögrenmenin, diger ögrenmelerinin temeli olacagini kavrar. Sayi simgelerini ögrenmek, uzamsal iliskileri kesfetmek bir hacim problemini çözmek yasami kolaylastiran bir alet çantasi olusturmak için bireyi hayata hazirlar. Ayakkabi bagini baglamanin, yasam boyu çözüme ulastiracagi bir çok problemini de çözebilecegine inanan çocuklar yetistirmeye katki saglar.