Henüz profesyonel anlamda bir deneyimim olmadi . Ama fazlaca sunum etkin anlatim ögrenciye nasil hitabet edilebilecegini biliyorum. Aldigim egitim ve kendime kattiklarimla birlikte ögrenciye hem bilgiyi yukeleyip hemde kalici olmasini saglayacagim. Bunu yapma seklim ise konuyu bunaltmadan ogrenciyide derse katarak eglenceli ama disiplinli bir ortam yaratip konuyu basta kavramasini saglarim. Ögren...
Henüz profesyonel anlamda bir deneyimim olmadi . Ama fazlaca sunum etkin anlatim ögrenciye nasil hitabet edilebilecegini biliyorum. Aldigim egitim ve kendime kattiklarimla birlikte ögrenciye hem bilgiyi yukeleyip hemde kalici olmasini saglayacagim. Bunu yapma seklim ise konuyu bunaltmadan ogrenciyide derse katarak eglenceli ama disiplinli bir ortam yaratip konuyu basta kavramasini saglarim. Ögrenci bu ögrendigi bilgiyi önce günlük tekrar sonra haftalik tekrarlara çikararak kalici bilgiye sahip olmus olur . Ne kadar sevmesemde ezber dayali bir sistemde bu yöntemle ögrenci bünyesine aldigi bilgi ile testler çözmeli ve haftanin bitiminde kendini bir deneme ile degerlendirmeli ve bana yaptigi hatalari gostererek nerde ögrenmekte yahut ogretmekte zorlandigimizi bulup açiklari kapatmaliyiz . Her ogrencimle bireysel ve tüm odagim onlarda olacak sekilde ilgilenirim . Ders içerigi lise ögrencilerine göre daha çok YKS temelli olup onu sinava hazirlamak seklinde bir ders programi ayarlarim. Böylelikle ögrenci sikilmadan ve unutmadan dersi verimli bir sekilde bitiririm.Kendimde bir ögrenci oldugum ve onlarin geçtigi yoldan çokça gectigim için her ögrencimin bir anlama kapasitesi oldugunu ve konulari onlarin seviyelerine göre anlatmam gerektigini bilirim . Kompleks bir anlatim ile onlari kaybetmek istemem . Onlarin dillerine hitap ederim. Günün yorgunlugu oldugunda ve biyolojik olarak insan beynin dinlenmesi gereken noktada dersi bitiririm kaç saat isledigim önemli degildir. Benim önem verdigim sey bos bir anlatim degil kesinlikle ögrencinin o dersi duzgun bir sekilde alabilecek fiziksel durumda olmasi gerektigidir . Derse yeni baslamasimdir ama ögrencinin zihni yorgundur . O noktada dersi bitiririm . Para önemli degildir . Çünkü verimli geciremedigim dersin parasini talep etmem . Laboratuvar egitimlerim ogrenciye teorikte oldugu kadar uygulamali da bir anlatim da bulunmamda avantaj saglar . Isin özü kendim nasil bir egitim almak istiyorsam onlarada o sekilde egitim veririm .