Özel egitim ihtiyaci olan; hafif - orta düzey zihin engelli, osbli, ögrenme güçlügü olan bireyler ile çalismaktayim. Bu bireylerin sosyal yasanti içerisinde bagimsiz olabilmelerini merkeze almaktayim. Bu konu hususunda da özellikle ögrencilerim ile saat, kisisel bilgiler, para hesabini yapabilme, kiyafet dolabini uygun kullanabilme, ayakkabi baglama, çamasir asabilme, vb. gibi konularda aileye olan yüklerinin hafifletilmesi adina çalismalar gerçeklestirmekteyim.
Aileye en çok yük olunan yönlerden birisi ise davranis problemleri olmaktadir. Bu hususta da ögrencinin gelisim seviyesi göz önüne alinarak hazirlanmis bulunan davranis kontratlari ile ögrencide sergilemesi beklenen olumlu olan davranisin siklik ve miktari artirilarak azaltilmasi istenen olumsuz davranisin siklik ve miktarinda ise azalmaya gidilmektedir. Bunu gerçeklestirme sürecinde de aile ile aktif bir iletisim halinde bulunmaya özen göstermekteyim. Kontratin çocuk nezdinde kiymetli olabilmesi adina yaptigim gözlemler ve aileden alinan geri dönütler vasitasiyla ögrencilerim için seçilmis olan motive edici ödülleri belirleyerek yola devam etmekteyim.
Ayrica ögrencilerim ile akademik anlamda akranlari ile aralarindaki makasin açilmamasi ve e- KPSS'ye yönelik olarak Türkçe, Tarih, Cografya ve Matematik alaninda çalismalar yapmaktayim. Bu hususta da sinav konularini ögrencinin gelisim seviyesini göz önüne alarak en temel düzeyde ise ona uygun kolaylastirici yöntem ve teknikler ile gerektigi takdirde pvc ve amerikan bandi yardimiyla ögrenmeyi kolaylastirici bir tutum sergilemekteyim.
lise ve üstü yas grubundaki ögrencilerim ile de sosyal etkilesimli zaman basligi altinda birlikte sosyal hayatin içerisine adapte olmakta zorlanan ögrencilerim ile para hesabinin, restaurant tarzi yerlerde yemek yiyebilmek, avm gibi yerlerden kendisine uygun olan elbise ya da kiyafetin alinmasi süreçlerinde ögrencilerime gerektiginde rol model, gerektiginde gölge gerektiginde de bir sohbet arkadasi edasi ile yaklasarak sosyal hayata adaptasyonuna destek olmaktayim.