merhaba, ben tuba. bilgisayar mühendisligi okuyorum. ilkokul ve ortaokul ogrencileriyle ilgilenmek istiyorum. muhendislik ogrencisiyim sayisal dersleri anlatabilcek yetkinlige sahibim.
oncelikle konuyu anlatirim, gerekli formulleri mantigiyla birlikte iyice aciklamaya calisirim, sonrasinda bolca soru cozmeye onem veririm. cunku konunun anlasilmasinin ve ozumsenmesinin bu sekilde saglandigini dusunuyorum. sorularda sorun yasadikca, sorun yasanilan yerden tekrar konu anlatimina donebilirim. bu sekilde ogrenci eksiklerini gorerek ve gidererek ilerler. ogrencinin de aktif olarak dersime katilmasina onem veririm. bu sebeple dersimde sadece tek tarafli anlatim yapmaktansa birlikte sorulari cozerek ilerleme taraftariyim. bu sekilde ogrenci isteksiz olsa bile bir seyler ogrenerek dersi bitiricektir. isteksizlik konusunda da olabildigince dersi sevdirerek ve eglenceli hale getirerek anlatirim. kendimi de sevdirmeye onem veririm cunku ogrenciler ogretmenini sevmedigi dersten uzaklasabiliyor bunu istemeyiz. bu sebeple samimi ve sicak bir dille ogrenci anlamadigi zaman yargilamadan, sikilmadan sabirla tekrar tekrar anlatmaya hazirim. rahatca cekinmeden anlamadigi kisimlari sormasini isterim. odevler konusunda ise odev vermeyi dusunuyorum. verilmedigi surece ogrenci o konuyu tekrar etmeyebilir. odev oldugunda tekrar zorunlulugu olusuyor bu da ogrencinin konuyu unutmasini engelliyor ve konunun pekismesini sagliyor. yine odevleri dogru cozup cozmedigini de kontrol ederim, sadece odevi cozmesi yeterli degil dogru cozup cozmedigini de gostermeliyim ki nerde eksigi var neyi yanlis yapiyor ogrenelim ve dogrusunu gostereyim. benim sistemim bu sekilde. en sonunda ogrenci konuya iyice hakimiyet saglicak ve karsilastigi sorulari daha hizli ve dogru cozucek. ders yapmaya basladikca ogrencinin veya velisinin ders isleyisi hakkinda benden beklentileri ve istekleri olursa onlari da dinlemeye ona gore sistemimi gelistirmeye de ozen gosteririm. okudugunuz icin tesekkür ederim. ders almaya karar verirseniz bana ulasabilirsiniz.