Rusça Derslerimde Kullanilan Yöntemler ve Ders Dinamikleri
Merhaba! Ben Tamilla Gurbanova. Anadili seviyesinde Rusça konusuyorum ve dil ögretimi konusunda deneyimliyim. Derslerimde ögrencinin seviyesine, ögrenme tarzina ve hedeflerine göre özellestirilmis bir müfredat olusturuyorum.
Ders Isleyisi ve Yöntemlerim
? Ilk Degerlendirme ve Kisiye Özel Planlama
Ilk dersimizde ögrencinin mevcut seviyesini belirler, ögrenme amacini ve ilgi alanlarini analiz ederim. Buna göre bir ders plani hazirlarim.
? Iletisime Dayali Yöntem (Communicative Approach)
Dili sadece kurallar üzerinden degil, aktif konusma ve etkilesim yoluyla ögretirim. Günlük hayattan örnekler, diyaloglar ve canlandirmalarla ögrencinin dili dogal bir sekilde ögrenmesini sagliyorum.
? Konusma Odakli Egitim
Ögrencinin dili aktif kullanmasini tesvik ederim. Derslerimde her zaman konusma pratigi olur ve ögrenciye bolca söz hakki tanirim.
? Oyunlar ve Interaktif Aktiviteler
Özellikle baslangiç seviyesinde ögrenmeyi eglenceli hale getirmek için kelime oyunlari, eslestirme etkinlikleri, görseller ve interaktif materyaller kullanirim.
? Görsel ve Isitsel Materyaller
Videolar, sarkilar, kisa filmler ve ses kayitlari ile ögrencinin dinleme becerilerini gelistiririm. Bu yöntem telaffuz ve anlama becerilerini güçlendirir.
? Gerçek Hayattan Senaryolar
Alisveris, seyahat, is görüsmesi gibi günlük durumlar üzerinden pratik yaparak ögrencinin ögrendigi dili gerçek hayatta kullanmasina yardimci olurum.
? Dilbilgisi ve Kelime Bilgisini Güçlendirme
Dilbilgisi kurallarini ezberletmek yerine, bunlari örneklerle ve baglam içinde ögretirim. Kelime bilgisini gelistirmek için ögrencinin ilgisini çekecek konular üzerinden çalisirim.
? Ögrenciye Özel Geri Bildirim ve Takip
Her ders sonunda ögrencinin güçlü ve gelismesi gereken yönlerini analiz ederim. Gelisimini takip ederek ona özel tavsiyelerde bulunurum.
Derslerin Içerigi ve Seviyelere Göre Isleyis
? Baslangiç Seviyesi (A1-A2)
Kiril alfabesi, temel kelime bilgisi
Günlük ifadeler ve basit cümle yapilari
Kendini tanitma, basit diyaloglar
? Orta Seviye (B1-B2)
Daha karmasik cümleler kurma
Okuma-anlama ve yazma becerilerini gelistirme
Konusma pratigi: Günlük konusmalar, seyahat, is hayati
? Ileri Seviye (C1-C2)
Akiciligi artirma ve dogal konusma becerisi
Akademik veya is yazismalari
Rus kültürü ve deyimler üzerine çalismalar
Derslerim ögrencinin ihtiyaçlarina göre esnektir ve mümkün oldugunca pratik ve eglenceli hale getirilir. Hedefim, ögrencinin dili sadece ögrenmesi degil, onu aktif bir sekilde kullanabilmesini saglamaktir!
? ???? ? ???? ?????? ????????? ????? ??? ?????????????
????????????! ???? ????? ??????? ?????????. ? ???????? ????????????????, ????????? ? ???????? ??????, ? ????? ?????? ?????????? ? ???????? ?? ?????? B2+. ???? ??????? ????????? ? ??????? ??????????? ??????????? ? ??? ????????????: ? ????? ????????????? ????????? (??????????????, ????????????? ?? ??????) ? ???????.
? ???????? ???????? ???? ??? ????????????? ????????? ?????? ??????? — ?? ?????????? ?? ???????????. ? ????? ???????? ????????? ???????????? ? ??????????????? ??????, ??????? ???????? ??????? ???? ? ???????????? ?????.
???? ???????? ??? ??????
????????, ??????? ?????? ???????? ???????? ????????? ? ????? ??????? ???????, ??????? ????? ? ?????????.
???, ??? ??? ????? ????????? ????, ?? ????? ???????? ??????????? ????, ?????????? ? ?????????? ????????? ?? ????.
???, ??? ??????? ???????? ??? ?????? ??? ?????, ????? ???????? ???????? ? ???????? ??????? ??????.
??? ???????? ??? ??????
??????????????? ?????: ? ??????? ????? ???????? ???????? ??-???????.
?????? ???????? ???????? (???????, ???????????, ??????).
??????????? ????????, ???????????, ?????? ? ?????????? ???????.
????????????? ?????, ????????, ??????? ??? ? ????????????? ??????????.
??????? ???? — ?????? ??? ???????? ???????? ?? ???????? ????? ? ??????????? ???? ???????? ? ????? ????????!