Derslerimin en basinda konumuzla ilgili
ögrencimin neler bilip bilmedigini tespit ediyorum. Ögrencimin yeterlilik seviyesini ölçüp ona göre bir ders isleme stratejisi gelistiriyorum, konuyu sadece bir alandan degil ders alan kisinin anlayabilecegi, benim açiklayabilecegim, yararlanabilecegim bütün alanlari konuya dahil ederek anlatmaya çalisiyorum. Ögrencimin zihninde herhangi bir soru isareti...
Derslerimin en basinda konumuzla ilgili
ögrencimin neler bilip bilmedigini tespit ediyorum. Ögrencimin yeterlilik seviyesini ölçüp ona göre bir ders isleme stratejisi gelistiriyorum, konuyu sadece bir alandan degil ders alan kisinin anlayabilecegi, benim açiklayabilecegim, yararlanabilecegim bütün alanlari konuya dahil ederek anlatmaya çalisiyorum. Ögrencimin zihninde herhangi bir soru isareti olusmamasi için onun dinleme ve anlama sekline uygun örneklerle açiklama yapiyorum. Bir dersin sadece dinlemekle anlaslamayacagini bildigim için daha dogrusu ögrenme yolunda dinlemenin yaninda görselligin de çok önemli bir unsur oldugunu düsündügüm için çesitli, yasa ve konuya uygun görsellerle süreci destekliyorum. Her seyin yani sira bir ders ögrenmede uygulama yapmanin da çok önemli oldugu kanisindayim, kendi ögrencilik hayatim boyunca konulari teorik dinlemenin yaninda çesitli örnekler çözerek konuyu zihnimde daha iyi konumlandirdigimi söyleyebilirim bu nedenle konu ne olursa olsun basit olsun zor olsun her zaman bolca örnekle konuya yönelik alistirmalar yapilmasi gerektigini düsünüyorum ve derslerimi bu sekilde isliyorum. Çesitli kaynaklardan sorular çözüyorum. Birer dakikalik küçük molalarda zeka sorulariyla ögrencinin dikkatini toparlayabilmesi için firsat veriyorum. Ögrencimin sikildigini söyledigi noktada ona hedeflerini hatirlatip bu hedeflere yönelik çalismalarda bazen sikilsak da pes etmememiz gerektigini belirtiyorum sik sik. Sadece bir ögretmen degil ayni zamanda bir egitim koçu gibi ögrencimi dersin her aninda motive etmek için çabalarim. Dersin sonunda her dersten sonra isledigimiz konu ile ilgili bir arastirma, soru çözümü gibi ödevler vererek konuyu tam anlamiyla ögrenmesi için ögrencime küçük görevler veririm. Bu görevler hem konuyu pekistirmeye hem de sorumluluk bilincini arttirmaya yönelik iyi adimlardir. Ayni zamanda gelecek ders isleyecegimiz konuyla ilgili ufak ufak bilgilendirmeler yaparim ve dersi bitiririm.