Ilk dersimde genellikle ögrencinin önbilgilerini test eder, ona göre derslerde islenecek konuyan hazirlikli olup olmadigini kontrol ederim. Eksik oldugu konularda öncelikle herhangi bir kavram yanilgisinin bulunup bulunmadigini, ona göre eger varsa yanilgiyi gidererek yoksa da eksik konuyu en kisa sürede en verimli olacak biçimde islemeye çalisirim. Böylelikle yeni görecegimiz konunun önhazirl...
Ilk dersimde genellikle ögrencinin önbilgilerini test eder, ona göre derslerde islenecek konuyan hazirlikli olup olmadigini kontrol ederim. Eksik oldugu konularda öncelikle herhangi bir kavram yanilgisinin bulunup bulunmadigini, ona göre eger varsa yanilgiyi gidererek yoksa da eksik konuyu en kisa sürede en verimli olacak biçimde islemeye çalisirim. Böylelikle yeni görecegimiz konunun önhazirligini halletmis oluruz. Eger eksik olan konu birkaç ders boyunca islenmesi gereken bi konuysa modüler hale getirip ödevlerle pekistirmeye çalisirim.
Yaptigim derslerde dersin nasil islenecegine bazi konular hariç ögrenciyle karar veririm. Genellikle kaynak kitap üzerinden dersleri isleriz çünkü kitap ögrencinin elinde olacagindan isledigimiz konulari tekrar edebilir ve eksik oldugunu düsündügü yerleri belirlemesi daha kolay olur.
Ders sürelerimiz ortalama 40 ila 60 dakika arasinda oluyor. Bu süre zarfinda konuyla beraber ögrencinin çözemedigi sorulara da bakiyoruz. Hangi sinif düzeyinde olmasina göre de haftada yapacagimiz dersler degisiyor.
Ödevlendirmeleri ögrencinin ek kaynaklarindan ve özel hazirladigim sorulardan yapiyorum. En çok önemsedigim sey ögrencinin ödevlerinin devamli yapmasi çünkü yaptigimiz dersi pekistirmesi çok önemli. Ödevleri yaptikça ögrenci de yapabildigini görecek ve hosuna gittikçe derse bakis açisi degisecektir.
4 senedir özel ders veriyorum. Onlarca ögrenciyle beraber ders yaptik. Istiktarli olan ögrencilerin hepsi basarili oldu ve olmaya devam ediyor. Amacimiz ögrencinin çalisma azmini kazanmasi. Onu hallettikten sonra zor olarak görülen matematigi çocuk oyuncagina çevirebiliriz