Ögretmenlik yapmaya üniversite son sinifta basladim. Ortaokul ögrencilerine Türkçe dersleri verdim. 8. sinif ögrencilerini LGS sinavina hazirladim ve halihazirda özel bir kurumda Türkçe ögretmenligi yapmaktayim.
Üniversiteden mezun olduktan sonra Ankara Üniversitesi’nden yabancilara Türkçe Ögretimi ile ilgili egitim aldim ve bu alanda sertifika sahibi oldum. Bu alanda staj yaparken yabancilarla çalismaktan çok keyif aldim.
Ders süresinde benim için en önemli olan ögrencilerin ögrenirken eglenmeleri ögrenme ortamindan sikilmamalaridir. Derslerimi islerken bulus stratejisine uygun bir sekilde Ögretim yapmaya dikkat ederim. Yabanci ögrencilerin kendi ana dillerini mümkün mertebe kullanmam, Gerektiginde görsellerden faydalanip ögrencilerin bilgiye kendilerinin ulasmasini saglarim. Bunun için en önemli degiskenlerden biri tabii ki ögrencilerin dil ögrenme amaci. Amaca göre ders içeriginin belirlenmesi en önemli unsurdur benim için.
Bir dili ögretirken dikkat edilecek en önemli hususlardan biri dil ile birlikte kültürün de aktarilmasidir. Bu yüzden Türkçeyi ögrencilerime ögretmekle birlikte kültürümüzü, gelenek ve göreneklerimizi, Örf- adetlerimizi de aktarmaya çalisirim çünkü dil yasayan bir olgudur. Kültürden bagimsiz dil ögretimi yapmak ögrencilerin eksik kalmasina yol açacaktir.