Derslerimi isleme seklim, ögrenci ihtiyaçlarina ve dersin konusuna göre degisiklik gösterse de, genel olarak birkaç temel yöntem ve yaklasim kullaniyorum.
Ögrenme Yöntemleri
Etkin Katilim: Derslerimi interaktif hale getirmeye özen gösteriyorum. Ögrencilerimle diyalog kurarak, sorular sormasini tesvik ediyorum. Bu sayede, katilimi artiriyor ve ögrencilerin kendilerini ifade etmelerini sagliyorum....
Derslerimi isleme seklim, ögrenci ihtiyaçlarina ve dersin konusuna göre degisiklik gösterse de, genel olarak birkaç temel yöntem ve yaklasim kullaniyorum.
Ögrenme Yöntemleri
Etkin Katilim: Derslerimi interaktif hale getirmeye özen gösteriyorum. Ögrencilerimle diyalog kurarak, sorular sormasini tesvik ediyorum. Bu sayede, katilimi artiriyor ve ögrencilerin kendilerini ifade etmelerini sagliyorum.
Görsel ve Isitsel Materyaller: Ders içeriklerimi zenginlestirmek için görsel ve isitsel materyaller kullaniyorum. Video, grafik gibi kaynaklar, bilgilerin daha iyi kavranmasina olanak taniyor.
Ders Içerigi
Derslerim genellikle asagidaki yapiya dayaniyor:
Konu Tanitimi: Her dersin basinda konunun genel bir tanitimini yapiyorum. Bu, ögrencilerin ne ögreneceklerini daha iyi anlamalarina yardimci oluyor.
Teorik Bilgi: Ögrencilere gerekli teorik bilgileri vererek konunun temel unsurlarini açikliyorum. Bu asamada, açiklayici örnekler ve gerçek yasamdan kesitlerle destekleyici içerikler sunuyorum.
Uygulama: Teorik bilgiler pekistikten sonra ögrencilerle birlikte uygulamalar yapiyoruz. Bu, ögrenilen bilgilerin pratige dökülmesi için önemlidir.
Geri Bildirim: Ders sonunda ögrencilere geri bildirim veriyorum. Bu, onlarin gelisim süreçlerine katkida bulunuyor ve hangi alanlarda daha fazla çalismalari gerektigini anlamalarina yardimci oluyor.
Deneyim
Çesitli yas gruplarindaki ve farkli ögrenme stillerine sahip ögrencilerle çalisma deneyimim var. Bu süre zarfinda, esnek ve kisisellestirilmis bir yaklasimin önemini kesfettim. Her ögrencinin farkli bir ögrenme hizi ve tarzi oldugunu gözlemleyerek, ders planlarimi bu dogrultuda sekillendiriyorum.
Ögrenme ortaminin destekleyici ve tesvik edici olmasi gerektigine inaniyorum. Bu nedenle, ögrencilerimle pozitif bir iliski kurarak onlarin kendilerini rahatça ifade edebilecegi bir atmosfer yaratmayi hedefliyorum.
Sonuç olarak, derslerim; ögrencilerin katilimini artiran, isbirligini tesvik eden ve uygulama odakli bir ögrenme deneyimi sunan metodolojilerle zenginlestirilmis bir süreçtir. Bu yaklasim sayesinde ögrencilerin hem akademik hem de sosyal becerilerini gelistirmelerine yardimci oluyorum.