Deneyimim olmadi ama konuya hakimim ve ilk derslerde ögrencilerin seviyesini belirleyip ilgilerini çeken konulari saptamaya özen gösteririm. Dersleri, edebiyatin kültürel ve tarihi baglamini vurgulayip metin analizleriyle zenginlestiririm. Anlatim, soru-cevap, grup çalismalari ve tartismalarla etkilesimi artiririm. Derslerimde ögrencilerin aktif katilimini saglamak için farkli ögretim yöntemleri kullaniyorum. Örnegin, anlatim ve soru-cevap teknikleriyle dersin temel çerçevesini çizdikten sonra, ögrencilerin görüslerini dile getirebilecekleri tartisma ortamlari olusturmaya özen gösteririm. Bu sekilde, hem düsünsel hem de elestirel becerilerini gelistirmelerine katki saglanir. Metin analizleri yaparken ise, edebi eserlerin tarihsel, kültürel ve toplumsal baglamlarini göz önünde bulundurur, ögrencilerin yazarin niyetini, metnin temasini ve dilini anlamalarini tesvik ederim.
Ek olarak, derslerimde farkli materyaller kullanirim; siir, roman, hikaye ve tiyatro gibi çesitli edebi türleri inceleriz. Bu türlerin özelliklerini ve edebi akimlari tanitirken, ögrencilere edebiyatin zengin dünyasini sunarim. Grup çalismalari yaparak ögrencilerin birlikte çalisma becerilerini ve metinleri farkli açilardan degerlendirme yetilerini gelistirmelerine destek olurum.
Ödevler ve projelerle ögrencilerin arastirma yapmalarini saglar, elestirel düsünme ve yazma becerilerini ilerletmelerine katki sunarim. Böylece edebiyata daha derinlemesine bakabilmeleri ve analiz yeteneklerini gelistirebilmeleri için destekleyici bir ögrenme ortami yaratmis olurum.
Ayrica dersleri daha ilgi çekici hale getirmek için teknolojiyi de kullanirim. Sunumlar, videolar veya çevrimiçi kaynaklarla dersleri zenginlestirerek edebi eserleri görsel ve isitsel içeriklerle desteklerim. Ögrencilerin projelerinde özgün düsüncelerini ifade etmelerini tesvik eder, yazili ve sözlü sunumlarla kendilerini gelistirmelerine olanak tanirim. Bu sayede edebiyatin derinligiyle tanisirken kisisel gelisimlerine de katkida bulunmalarini saglamayi hedeflerim.
Dönem sonunda degerlendirme yaparak ögrencilerin yil boyunca edindigi bilgi ve becerileri gözden geçirmelerini saglarim. Böylece ögrenme süreçlerini pekistirmis olurlar. Beraber ders çalismaya beyin firtinasi olusturmaya sabirsizlaniyorum.