Merhaba, ben psikolojik danismanlik ve rehberlik bölümünden mezun oldum. Ilgi alanlarim arasinda mindfullness temelli terapi, sanat terapisi, somatik deneyimleme, hikaye anlaticiligi, analitik psikoloji gibi alanlar var. Her türlü iliskinin esitlikçi bir zeminde kurulmasi taraftariyim.
Mindfulness Temelli Terapi
Yöntemler ve Içerik: Mindfulness (farkindalik) pratiklerinin temel prensiplerini ve...
Merhaba, ben psikolojik danismanlik ve rehberlik bölümünden mezun oldum. Ilgi alanlarim arasinda mindfullness temelli terapi, sanat terapisi, somatik deneyimleme, hikaye anlaticiligi, analitik psikoloji gibi alanlar var. Her türlü iliskinin esitlikçi bir zeminde kurulmasi taraftariyim.
Mindfulness Temelli Terapi
Yöntemler ve Içerik: Mindfulness (farkindalik) pratiklerinin temel prensiplerini ve günlük yasamda nasil uygulanabilecegini ögretmek. Meditasyon, nefes çalismalari ve simdiki anin farkinda olma teknikleri üzerine pratik yapma.
Dinamik: Canli meditasyon seanslari, günlük farkindalik rutinleri olusturma üzerine çalismalar, ve stres yönetimi için mindfulness uygulamalari.
Deneyim: Ögrencilere, zihinsel ve duygusal dengeyi nasil saglayacaklarini ögretirken, kendi iç dünyalarina dönük bir yolculuga çikmalarini saglama.
Sanat Terapisi
Yöntemler ve Içerik: Yaraticiligi ve sanat yapma sürecini terapötik bir araç olarak kullanma. Resim, heykel, kolaj yapimi gibi farkli sanat aktiviteleri araciligiyla duygusal ifadeyi tesvik etme.
Dinamik: Sanat projeleri üzerinde bireysel ve grup çalismalari, ögrencilerin duygularini ve düsüncelerini sanat yoluyla ifade etmelerini saglama.
Deneyim: Sanatin iyilestirici gücünü deneyimleyerek, ögrencilerin kisisel gelisimlerine katkida bulunma ve kendilerini daha iyi ifade etmelerine olanak tanima.
Somatik Deneyimleme
Yöntemler ve Içerik: Vücudun duygusal deneyimlerdeki rolünü anlama ve somatik farkindalik teknikleri ögretme. Stres, travma ve diger duygusal zorluklarla basa çikma konusunda vücut temelli teknikler kullanma.
Dinamik: Vücut farkindaligi meditasyonlari, hareket terapisi, ve derin nefes alip verme egzersizleri.
Deneyim: Ögrencilere, duygusal zorluklarla basa çikmada vücutlarini bir kaynak olarak nasil kullanacaklarini ögretme ve kendilerini daha bütünsel bir sekilde anlamalarina yardimci olma.
Hikaye Anlaticiligi
Yöntemler ve Içerik: Kisisel hikayelerin gücünden yararlanarak, ögrencilerin kendi yasam hikayelerini daha derin bir anlayisla kesfetmelerine ve ifade etmelerine yardimci olma. Hikaye anlatimi teknikleri ve yaratici yazim çalismalari.
Dinamik: Yazili ve sözlü hikaye anlatimi atölyeleri, grup içinde hikayelerin paylasilmasi, ve öz-refleksiyon için rehberlik.
Deneyim: Ögrencilere, kendi hikayelerinin gücünü anlama ve kisisel gelisimlerinde bu hikayeleri nasil kullanacaklarini ögretme.