Derslerimi genellikle ögrencimin halini ve nasil bir hafta geçirdigini sorarak basliyorum. Neler isleyecegim önceden bellidir. Her ögrencim için seviyesini ölçmek için öncelikle temel düzeyde konusmalar, etkinlikler hazirlarim. Ardindan ögrencimin seviyesini anladiktan sonra ilgi alanlarini ögrenmek amaciyla sohbet ederim, sorular sorarim ve ilgi alanlarinin neler oldugunu ögrenirim. Ilgisinin ol...
Derslerimi genellikle ögrencimin halini ve nasil bir hafta geçirdigini sorarak basliyorum. Neler isleyecegim önceden bellidir. Her ögrencim için seviyesini ölçmek için öncelikle temel düzeyde konusmalar, etkinlikler hazirlarim. Ardindan ögrencimin seviyesini anladiktan sonra ilgi alanlarini ögrenmek amaciyla sohbet ederim, sorular sorarim ve ilgi alanlarinin neler oldugunu ögrenirim. Ilgisinin oldugu etkinlik türlerinde ilerleme kaydetmesi için etkinliklerini onun düzeyinde hazirlarim fakat yeteneginin ve ilgisinin olmadigi etkinlik türlerine olan ilgisini de arttirmak içn ilgisini çekecek sekilde etkinliklerimi hazirlarim. Etkinliklerimin içerisinde mutlaka dans, ritm, müzik ve dramayi kullanirim. Mümkün oldugunca oyunlari yasamdan uzak degil yasamin içinden seçerim. Çocuklari gerçeklerden uzak masal diyarlarindan ziyade çocuk dünyasina uygun içinde yalanlarin olmadigi gerçekligin nedeninin ve niçinin rahatlikla sorulup anlasilabilecegi sekilde derslerimi islerim.Çocuk dünyasina uygun oldugu sürece çocuk hem hayata oyun ile hazirlanir hem de farkli deneyimleri oyun yolu ile ögrenmis olur. Hayatin içine katarim diyorum fakat bu oyunlarin sikici oldugu anlamina gelmesin ben bu dediklerimi tabii ki çocuklarin dünyasina uyum saglayacak sekilde hazirliyorum. Eger imkan varsa dogada açik alanda etkinliklerimi sürdürmeyi tercih ederim. Hem ben çok seviyorum hem de ögrencilerim çok keyif aliyor. Dersimin sonlarina dogru bugün neler yaptigimizi, dersin basina dönseydik neleri farkli yapmak isterdi, ders boyunca nasil hissetti, bugün yeni bir sey ögrendi mi eger ögrendiyse bunu hayatinin neresinde kullanabilir gibi sorulari mutlaka sorarim. Geçirdigimiz süreden sonra çocukta neler biraktigimi onun ilgisini, dikkatini nelerin çektigini bilmek hem benim çocugu tanimam için büyük bir firsat olusturuyor hem de çocugun aklinda neler kaldiginin ilgisinin daha çok nerelerde oldugunu gözlemleyebiliyorum. Ayrica her ders sonunda ögrencimin kendisini ifade etmesini ve kendisini anlatmami istemem çocugun kendine olan güvenini de arttiriyor.