Kendimi detayci, gerçekçi ve yaratici bir insan olarak tanimliyorum. Egitim anlayisimda bireyin gelisimini merkeze alirim ve bu dogrultuda her ögrencinin bilissel ve duygusal süreçlerini desteklemek için disiplinlerarasi bir yaklasim benimserim. Bu, yalnizca akademik basariyi degil, ayni zamanda ögrencilerin kisisel ve toplumsal gelisimlerini de hedef alir.
Verdigim dersler, her seviyeye uygun ve kisiye özel olarak tasarlanmistir. Egitim, yalnizca bilgi aktarimindan ibaret degildir; ayni zamanda ögrencinin içsel motivasyonunu ve ögrenme sürecindeki aktif katilimini da tesvik etmelidir. Sabirli ve anlayisli bir ögretmen olarak, her ögrencinin farkli ögrenme tarzlarina saygi gösterir ve onlara uygun ögretim yöntemlerinden faydalanirim. Bu sekilde, her bireyin potansiyelini en üst düzeye çikarmayi hedeflerim.
Ders Asamalarim:
1) Derse baslarken ögrencilerin dikkatini çekmeye özen gösteririm. Bu ya ilginç bir soru sormak ya da ögrencilerin ilgisini çekecek bir örnekle baslamak olabilir. Hedefim, ögrencilerin konuya ilgi duymalarini saglamak.
2) Sonrasinda, dersin basinda ögrencilere ne ögreneceklerini açikça belirtirim. Bu, dersin amacini ve ögrenme hedeflerini net bir sekilde ifade etmekle olur. Böylece ögrenciler neyi basarmalari gerektigini bilirler.
3) Eger konuyla ilgili daha önce edinilen bilgiler varsa, ögrencilerin bu bilgileri hatirlamalarini saglarim. Bu, yeni bilginin eski bilgilerle baglanti kurarak daha kolay ögrenilmesini saglar.
4) Yeni bilgiyi sunarken, konuyu anlasilir ve mantikli bir sekilde adim adim ilerleyerek islerim. Bilgiyi küçük parçalara bölerek ögrencilerin sindire sindire ögrenmelerine olanak tanirim.
5) Daha sonra, ögrencilerin bu yeni bilgiyi uygulamalarina yardimci olmak için rehberli alistirmalar yaparim. Onlari adim adim yönlendirerek, ögrendikleri bilgiyi nasil kullanacaklarini gösteririm.
6) Bu süreçten sonra, ögrencilerime bagimsiz olarak uygulama firsatlari tanirim. Kendi baslarina çözmeleri gereken sorular ve problemler verir, bu sekilde özgüven kazanmalarini saglarim.
7) Her asamada ögrencilere geri bildirimde bulunurum. Onlara neyi dogru yaptiklari ve hangi alanlarda gelismeleri gerektigi hakkinda net geri bildirimler vererek, dogru yolda olduklarindan emin olmalarini saglarim.
8) Dersin sonunda ögrendiklerini pekistirmeleri için firsatlar sunarim. Bu, ögrendikleri bilgileri tekrar etmelerini ve kalici bir sekilde ögrenmelerini destekler.
9) Ve her dersin sonunda, ögrencilerin ne kadar ögrendiklerini ölçebilmek için degerlendirme yaparim. Bu, hem ögrencilerin ne kadar ilerledigini görmek hem de ileride hangi alanlarda gelismeye ihtiyaçlari oldugunu anlamak için önemli bir adimdir.