Ögrenme süreci icerisinde pek çok bileseni barindirir. Dil ögrenme sureci ise hem bu dinamik sürecin bilesenlerinden etkilenir, hem de 4 temel beceri üzerinden gelisim saglamayi gerektirir. Dil ogreniminde "natural order" denilen bir siralama vardir. 4 temel beceride "reading(okuma)" becerisi ve "listening( dinleme)" becerisi bizim dilde üretken oldugumuz "writing( yazma)" ve "speaking (konusma)"...
Ögrenme süreci icerisinde pek çok bileseni barindirir. Dil ögrenme sureci ise hem bu dinamik sürecin bilesenlerinden etkilenir, hem de 4 temel beceri üzerinden gelisim saglamayi gerektirir. Dil ogreniminde "natural order" denilen bir siralama vardir. 4 temel beceride "reading(okuma)" becerisi ve "listening( dinleme)" becerisi bizim dilde üretken oldugumuz "writing( yazma)" ve "speaking (konusma)" becerilerimizin alt basamagidir. Bu 4 temel beceri hem bir sacayagin 3 ayagi gibi dil kullanim ve anlamayi ayakta tutar, hem de dilin bütünsel olarak edinimini saglar. Bu süreci, farkli duyulara hitap ederek, eksikleri tamamlayarak, pekistirerek kalici ögrenme saglanabilir. Bu süreçte ögrencinin istekliligi ve motivasyonu çok kiymetli. Neyi neden ve nasil kullanmamiz gerektigini bildigimiz zaman metabilissel olarak ögrenme sürecine daha büyük bir farkindalik kazandirabilir, yeterince pratik yaptigimiz zaman dili kalici bir sekilde ögrenir, ögrendigimiz bilgileri uzun yillar hem uygulayabilir hem de hatirlayabiliriz. Ilgi çekici kaynaklarla, eglenerek ögrenmek hiç de zor degil. Kendinizi akici bir sekilde ingilizce konusuyor olarak hayal edin, bu o kadar da uzak bir hayal degil.