Derslerime bir ögretmen olarak degil abi-kardes olarak gelir sohbet tadinda bir ders islerim. Genelde dersin baslarinda bilmeniz gereken notlari aldirir mantigini, açiklamasini anlatirim. Daha sonra sizlere sorular sorarak, açiklama, yorumlama yapmanizi isteyerek ne kadar anlayabildiginizi, eksiginiz olan kisimlari, mantigini ne kadar yorumlayabildiginizi anlamaya çalisir ve eksiklerin üzerine giderek sizlere matematigi kesfettirerek eglenceli bir hale getirmek için ugrasiyorum. Çünkü matematik dersi genel olarak birbiri ile baglantili konulardan olusan bir derstir. Bir nevi zincir gibidir. Ve bu zincirin her halkasi hem kendi hem de diger konular için oldukça önemlidir. Ve matematigin zorlugu ezbere bir ders olamamasindan kaynaklanir. Yani ezber yaparak bir ilerleme kat edilebilecek bir ders degildir. Matematigi kesfedebilmeli, üstünde ugrasilabilmeli, mantik yürütebilmeli ve yapilan islemlerin neden yapildigini bilerek yapilmalidir. Matematik ancak böyle anlasilabilir. Ayrica matematigin aslinda bir dili vardir ve sorular bizlerle konusuyordur. Ancak bizler bu dili kesfedemedigimiz için konustugunu anlayamiyoruz. Bu dili ögrenerek problemlerin bizlere ne anlattigini okuyarak anlamak yerine problemin bize ne söyledigini ne anlattigini anlamak sizce de daha kolay olmaz mi? Ben ögretmenlik hayatimda bunu ilke edindim. Ilk basta biraz garip baktilar böyle sey olur mu dediler ama sonradan farkettiler ki gerçekten de sorular konusuyor, anlatiyor ve bunu farkedince problemler daha anlasilir oldu. Çözümleri bulmak daha kolay oldu. Simdiye kadar bunu açiklamak için, matematigi sevdirmek için, herkesin matematik yapabilecegini göstermek için çalistim emek verdim. Ve asla bundan pisman olmadim. Bu anlattiklarim sizlere hayal gibi gelebilir. Sizlere bunu ispat etmeme izin verin. Siz de farkedeceksiniz ki bu dedigim noktalar gerçekten önümüzdeki en büyük engellerden ve ben bunu sizlere farkettirmek için elimden gelen her imkani kullanacagim. Hayal kurmaktan kim ne zaman zarar görmüs ki gelin siz de bu hayal alemine deneyelim.