Deneyim ve Niteliklerim
Türkçe ögretmenligi alaninda ögrenim görmekteyim ve ögretim süreçlerine yönelik teorik bilgimin yani sira, pratik uygulamalara da önem veriyorum. Türkçe dil bilgisi, edebi metin analizi ve yazma becerileri üzerine saglam bir altyapiya sahibim. Egitim sürecinde edindigim bilgilerle ögrencilerin ihtiyaçlarini anlamaya ve onlarin bireysel gelisimlerini desteklemeye odaklaniyorum.
Ögretim Yöntemim
Ögrencilerimi merkeze alan bir yaklasimla derslerimi sekillendiriyorum. Her ögrencinin ögrenme hizini ve tarzini dikkate alarak, bireysellestirilmis bir ögretim plani olusturuyorum. Görsel, isitsel ve uygulamali materyallerle ögrencilerin derslere aktif katilimini saglamayi hedefliyorum. Ögrencilerin eksik oldugu konulari tespit ederek bu alanlara yogunlasiyor ve dil becerilerini kalici bir sekilde gelistirmelerine yardimci oluyorum.
Ders Isleyis Seklim
1. Tanisma ve Ihtiyaç Analizi: Ilk ders, ögrencinin seviyesini ve ihtiyaçlarini anlamak için ayrilir. Bu süreçte, ögrencinin hedeflerini ve beklentilerini netlestiririm.
2. Konu Anlatimi: Anlatilan konularin günlük yasamla iliskilendirilmesine özen gösteririm. Anlatim sirasinda örnekler, hikayeler ve görseller kullanarak ögrencinin dikkatini canli tutarim.
3. Etkinlikler ve Uygulamalar: Dersin ardindan ögrenciye konuyu pekistirecek etkinlikler sunarim. Örnegin, dil bilgisi için alistirmalar, okudugunu anlama için metin çalismalari ya da yazma becerilerini gelistirmek için küçük kompozisyonlar.
4. Düzenli Ölçme ve Degerlendirme: Ögrencinin ilerlemesini takip etmek için düzenli araliklarla mini sinavlar ya da degerlendirme etkinlikleri yaparim. Geri bildirimlerle güçlü ve gelisime açik yönleri belirlerim.
5. Ödev ve Tekrar: Ögrencinin ögrenimini pekistirmek amaciyla ders sonunda uygun miktarda ödev veririm ve gerektiginde ödevlerin çözümünü birlikte yapariz.
Amacim, Türkçe derslerini ögrenciler için keyifli, verimli ve etkili bir süreç haline getirmektir.