Ingilizce Ögretmenligi bölümünden mezun oldum. 1 yil farkli ortaokullarda staj yaptim ve aktif sekilde ögrencilere özel ders vermekteyim. Derslerin içeriginden bahsetmem gerekirse, ilk dersimde önce ögrencinin ihtiyacini belirlemeye çalisirim. Ögrencinin ilgi ve ihtiyaçlarina yönelik materyaller hazirlayarak bunlari ögrencime sunarim. Ögrencinin ögrenme stiline de dikkat etmeye çalisirim. Ögrenci...
Ingilizce Ögretmenligi bölümünden mezun oldum. 1 yil farkli ortaokullarda staj yaptim ve aktif sekilde ögrencilere özel ders vermekteyim. Derslerin içeriginden bahsetmem gerekirse, ilk dersimde önce ögrencinin ihtiyacini belirlemeye çalisirim. Ögrencinin ilgi ve ihtiyaçlarina yönelik materyaller hazirlayarak bunlari ögrencime sunarim. Ögrencinin ögrenme stiline de dikkat etmeye çalisirim. Ögrencilerimin sikilmadan, keyifli bir sekilde Ingilizce'yi ögrenmesini saglarim. Dersin basinda ögrencinin eski bilgilerini yani semalarini aktif edip daha sonra yeni bilgilerle bu semalari zenginlestirmesini saglarim. John Dewey'in Pragmatizm ve Ilerlemecilik felsefesini temel alan yasama yakinlik ilkesini ve ögrencilerin kolaydan zora, basitten karmasiga dogru ögrenmesini saglayan asamalilik ilkesine bagli olarak derslerimi islemeye gayret gösteririm. Ögrencilerin derse aktif bir sekilde katilmasini, gerektiginde soru sormasini, hata yapmaktan korkmamasini ve keyifli vakit geçirerek Ingilizce ögrenmesini saglarim. Ögrencilerimden verdigim ödevlere sadik kalmasini isterim. Derslerimde ögrenciyi zorlamadan, anlayacagi sekilde tane tane Ingilizce konusup anlayamadigi noktada Türkçe açiklama yapmayi tercih ediyorum. Ayrica, derslerimde 4 temel dil becerisi olan dinleme, konusma, okuma ve yazma becerilerinin her birini gelistirmeye yönelik çesitli aktiviteler hazirlayarak bu 4 temel beceriyi aktivitelerime entegre etmeye çalisirim. Çünkü bir dili ögrenmek için bu temel becerileri kullanmak ve gelistirmek önemlidir. Ögrenmenin ders disinda da gerçeklesebilmesi için ögrencilerime düzenli olarak kelime çalismalari veririm. Bunun disinda dersimdeki materyalleri ögrencimin istedigi zaman erisebilmesini ve yine ders disinda çalisarak ögrenmeyi kalici hale getirmesini hedeflerim. Özetlemej gerekirse, geleneksel yöntemlerin disinda, ezberci egitime karsi, eglenceli ve akilda kalici egitimden yanayim. Ögrencilerimin derste rahatça kendilerini ifade edip yanlis yapmaktan korkmadan Ingilizce konusmalarini saglarim. Ögrencilerim Ingilizce'yi bir ders olarak degil, eglenceli bir atmosferde keyifle ögrendikleri 2. bir dil olarak görecekler.