Derslerimde öncelikle ögrenci merkezli bir yaklasimi benimsiyorum. Ögrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarini dikkate alarak, interaktif ve katilimci bir ortam yaratmayi hedefliyorum. Isledigimiz konularin, ögrencilerin günlük yasamlariyla baglantili olmasina özen gösteriyorum. Bu sayede teorik bilgileri pratige dökmeleri ve ögrenme süreçlerini daha anlamli hale getirmeleri mümkün oluyor.
Derslerimde çe...
Derslerimde öncelikle ögrenci merkezli bir yaklasimi benimsiyorum. Ögrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarini dikkate alarak, interaktif ve katilimci bir ortam yaratmayi hedefliyorum. Isledigimiz konularin, ögrencilerin günlük yasamlariyla baglantili olmasina özen gösteriyorum. Bu sayede teorik bilgileri pratige dökmeleri ve ögrenme süreçlerini daha anlamli hale getirmeleri mümkün oluyor.
Derslerimde çesitli ögretim yöntemleri kullaniyorum. Anlatim yöntemi ile konunun temel çerçevesini çiziyor, ardindan soru-cevap ve tartisma yöntemleri ile konunun derinlemesine anlasilmasini sagliyorum. Grup çalismalari ve projelerle ögrencilerin isbirligi yapmalarini ve takim ruhunu gelistirmelerini destekliyorum. Ayrica, teknoloji destekli egitim araçlarini sikça kullanarak dersleri daha ilgi çekici hale getiriyorum. Örnegin, online quizler, interaktif sunumlar ve egitim videolari, ders materyallerinin çesitliligini artiriyor.
Derslerimin içerigi genellikle teorik bilgiler, pratik uygulamalar ve güncel örneklerden olusuyor. Teorik bilgileri sunarken, konunun tarihsel gelisimi ve farkli bakis açilariyla ele aliniyor. Pratik uygulamalarda ise ögrencilerin aktif katilimini tesvik ediyorum. Örnegin, bir matematik dersinde, problemleri birlikte çözerek yöntemleri ve stratejileri tartisiyoruz. Bir dil dersinde ise diyalog çalismalari ve kelime oyunlariyla dil becerilerini pekistiriyoruz.
Deneyimime gelince, yillar içinde farkli seviyelerde ve farkli alanlarda dersler verdim. Bu süreçte edindigim tecrübeler, derslerin içerigini ve yöntemlerini sürekli olarak gelistirmeme yardimci oldu. Ögrencilerin geri bildirimlerine önem veriyor ve dersleri daha etkili kilmak için bu geri bildirimleri dikkate aliyorum. Ayrica, her ders sonunda kisa bir degerlendirme yaparak ögrencilerin anlayis düzeylerini ve eksikliklerini belirliyor, buna göre ek çalismalar planliyorum.
Sonuç olarak, derslerimde amaç, ögrencilerin sadece bilgi edinmeleri degil, ayni zamanda bu bilgileri uygulayabilmeleri ve ögrenme sürecinden keyif almalaridir. Sizi de derslerime bekliyorum, birlikte ögrenmek ve gelismek dilegiyle!
Ömer Faruk Oguz
Firat Üniversitesi Havacilik Elektrik Elektronik