Öncelikle ögrencinin seviyesi belirlenir ve ihtiyacina uygun ders programi olusturulur. Ders alma amacina yönelik çalismalar yapilir. Genel Ingilizce egitimi alan ögrencilerden örnek verirsek konusma agirlikli, ögrenci merkezli dersin faydalari yadsinamaz. Dil bir kültürdür, hayatinin içine almadan, pratik yapmadan hep teorik bilgiler olarak kalir, konusma pratigi yapmayan ögrenciler 'anliyorum ama konusamiyorum' da kalirlar. Tümden detaya ögrenci farkina bile varmadan dil bilgisini pratige dökerek ögrenirse Türkçeden tercüme etmeye çalismaktan siyrila, Ingilzce(ögrendigi dil hangisiyse) düsünme evereseni kolaylikla ulasir. Yine vurgulamam gerekir ki ögrencinin ders alma amaci ve ihtiyacina göre ders programi olusturuldugu için bu ögrenciden ögrenciye deyisecektir. Örnek vermek gerekirse dinleme ve ya yazma sinavina girecek olan ögrenciyle tabii ki amacina uygun çalisma yapilir. Konusmada zorlanmayi tam tersine akademik eksikleri tamamlamak için gelen ögrenciyle akademik çalisma yapilacaktir.