Kisiye yönelik çalismakta iki yillik deneyime sahip bir Ingilizce ögretmeniyim. 4-12 yas arasi çocuk, teen ve adult olmak üzere üç yas grubu ile de çalisma tecrübem var.
Ögrencimle derslerimize baslamadan önce, ögrencimden gönderdigim seviye tespit testini çözmesini istiyorum. Böylelikle hangi levelde oldugunu, hangi konulara ne kadar hakim oldugunu öngörebiliyorum. Derslerimi, ögrencimin ihtiyaçlarini tespit edip, ilgi alanlarini ve oyunlari kullanarak hazirliyorum. Böylelikle dersi onlar için sikici olmaktan kurtariyorum.
Amacim okul-is için Ingilizcelerini gelistirmenin yani sira, dogal ortamlarda ve günlük hayatta rahat iletisim kurabilecekleri bir seviyeye ulastirmak. Bu yüzden günlük Ingilizce kullanimiyla ilgili cümle kaliplari gibi kisayollari da onlarla paylasiyorum.
Ders saatlerini ve yogunlugunu ögrencim ile beraber ayarlayarak ve ders sirasinda fikir yürütme, problem çözme, beyin firtinasi gibi teknikler uygulayarak mümkün oldugunca ögrencimi aktif ve motive tutuyorum. Ders isleme anlayisim aktif rolde bir ögretmen ve dinleyici rolündeki ögrenci profilinden ziyade, maksimum seviyede derse dahil ve aktif ögrenciler olusturmak. Ders içi etkinliklerimi de bu misyon ile hazirlamaktayim.
Dil kurallarina ve dogru kullanimina arti olarak, konusma ve kendini ifade edebilmeye çok önem veririm. Bu baglamda ögrencimi duygusal olarak da motive ederek cesaretlendiririm.
Ihtiyaci olan bilgilerin yanisira, derslerimde dört dil becerisini de veririm; konusma, yazma, okuma ve dinleme.
Farkli ögretim teknik ve yöntemlerine hakimim, materyallerimi ögrenciye uygun oldugunu düsündügüm seviye ve teknige göre seçerim.
Ders saati disinda da ögrencimin çalismalari ve sorulari için müsait ve ulasilabilir olmaya çalisirim.
Bu zamanki deneyimlerimde dört yasindaki ögrencimin aylar içinde kendini ifade edebilecek seviyeye geldigine ve yetiskin ögrencimin de derse baslayali bir yil olmadan hem hayatla ilgili genel iletisim kurabildigine hem de akademik konularda tartisabildigine sahit oldum.