Merhaba, "Yabancilara Türkçe Ögretimi" konusunda da egitim almis bir Türkçe ögretmeniyim. Ortaokul ve dengi düzeyleri için de Türkçe dersleri veriyorum. Kuru bir anlatimdan ziyade, karsilikli alis-verise dayanan bir anlatim yöntemi uyguluyorum. Tam ögrenme modeli felsefesince konuyu ögrenmeden diger konuya geçmiyorum. Bireysel farkliliklari önemsiyor ve onun dogrultusunda bir anlatim/ögretim yol...
Merhaba, "Yabancilara Türkçe Ögretimi" konusunda da egitim almis bir Türkçe ögretmeniyim. Ortaokul ve dengi düzeyleri için de Türkçe dersleri veriyorum. Kuru bir anlatimdan ziyade, karsilikli alis-verise dayanan bir anlatim yöntemi uyguluyorum. Tam ögrenme modeli felsefesince konuyu ögrenmeden diger konuya geçmiyorum. Bireysel farkliliklari önemsiyor ve onun dogrultusunda bir anlatim/ögretim yolu çiziyorum. Görsel, isitsel, ritmik... Birçok zeka modeline uygun ders plani hazirliyorum. Hafiza teknikleriyle yogrulmus anlatim modelini önemsiyorum. Ögrencinin istedigi bireysel hiz ile zamanimi ayarliyorum.
Yunus Emre Enstitüsü ve Maarif Vakfi'nin verdigi "Yabancilara Türkçe Ögretimi" sertifikasina sahibim. Bu dogrultuda deneyimim var. Dünyanin hangi ülkesinden olursa olsun, Türkçe ögrenen yabancilarla birlikte bulunmayi çok seviyorum. "Türkçe"mizin ortak bir dil olmasi konusunda, elimden geleni yapmaya hazirim. Beni, bir arkadas ögretici olarak da tanimlayabilirsiniz.
Esnek bir anlayisa sahibim, mutlak kurallar yerine ögrenciyle birlikte hazirlanan kurallarin geçerliligine inaniyorum. Okuma/yazma/dinleme ve konusma becerilerinin her biri ile ayrica ilgileniyorum. Okul derslerine yardimci oluyorum. Dilbilgisi konularini, hafiza teknikleriyle anlatmaya gayret gösteriyorum. Her dersin sonunda, ögrencinin de istegi dogrultusunda bir hikaye anlatmayi seviyorum. Böylece salt, ders ile degil genel kültür ile de ilgileniyorum. Psikolojik danismanlik dogrultusunda, ögrenciye rehber olmak da amaçlarimin içerisindedir.
Yazmayi ve dahi okumayi önemsiyorum. Ayni zamanda bir yazar ve seslendirme üreticisiyim. Diksiyon konusunda da rehberlik ediyor ve derslerimde, ögrenciye rol model olmaya çalisiyorum. Alanim dogrultusunda edebiyatin envai çesit koluyla ilgileniyor ve konuyla ilgili olan kitaplari tavsiye ediyorum.
Hasili, samimi bir anlatimla yogrulan ve "arkadasim ögretmen" ismini verdigim bu anlayisla salt teorisyen ögretici olmak yerine hayatin içinden bir kimse olarak hayatla yogrulmus esnek ve yapilandirici bir egitim modelini benimsiyorum.