2012 yilinda Bogaziçi Üniversitesi Egitim Fakültesi bünyesinde bulunan Fen Bilimleri Ögretmenligi bölümünde lisans egitimime basladim. Lisans döneminde aldigim seçmeli dersler, danismanlarimin yönlendirmesi ve öz farkindaligimin da gelismesiyle hayat boyu egitimin önemini kavradim. Ögrenme yasamimiz boyunca devam eden bir süreç, peki biz nasil ögreniyoruz? Egitim benim için hayat boyu süren bir ögrenme süreci ama bence çogu insan nasil ögrendigini / ögrenebilecegini bilmiyor. Kendi yolumu bulmak ve digerlerine kendi yollarini nasil bulabilecekleri konusunda yol göstermek istiyordum. Bu yolun en büyük kolaylastiricisinin sanat oldugunu düsündügümden üniversite egitimim boyunca resim ve heykel dersleri alarak da kendimi gelistirdim. Ardindan 2019 yilinda basladigim yüksek lisans egitimimi "Üniversite Ögrencilerinin Sanat Deneyimlerinin Sosyal ve Duygusal Ögrenmelerine Katkisi" baslikli tezimle 2022 yilinda Bogaziçi Üniversitesi Egitim Bilimleri bölümünde tamamladim. Yüksek lisans egitim devam ederken QBICART isimli online sanat okulunda çocuklarla çevrimiçi sanat ve bilim atölyeleri yürüttüm. Pandeminin ardindan çevrimiçi çalismalari müzelere tasiyarak Istanbul’da yer alan birçok müzede çocuklarla sanat ve bilim atölyeleri gerçeklestirdim.
2014 yilindan bu yana farkli Sivil Toplum Kuruluslarinda gönüllülük yaparak sivil alanda deneyimler edindim. Lisans egitimim süresince üniversitem bünyesinde kurulmus Görme Engelliler Teknoloji Ve Egitim Laboratuvari’nda (GETEM) gönüllülük yaptim. Bu deneyimlerim sayesinde kendimi kesfettim, toplumun ihtiyaçlari ve bu ihtiyaçlarin karsilanabilmesi için bireysel ve bütünsel ölçekte neler yapilabilecegi konusunda düsünme ve harekete geçme firsati buldum.
2021’de TEMA Vakfi Genel Müdürlügü’nün Egitim Bölümü bünyesinde Egitim Koordinatörü pozisyonu için açtigi ilana basvurdum ve birlikte çalisma tekliflerini olumlu degerlendirerek sivil alandaki ilk profesyonel deneyimime basladim. Bu pozisyonda basta çocuklara yönelik gelistirilen doga egitim programlari olmak üzere vakfin tüm projelerinde içerik ve materyallerin hazirlanmasi, satin alma süreçlerinin yürütülmesi, tasarlanacak materyaller için çizer, ajans ve danismanlarla is birligi içerisinde çalisilmasi, materyallerin üretime hazir hale getirilmesi, hazirlanan içerik ve materyallerin sosyal medya ve iletisim çalismalarinin gerçeklestirilmesi, projelerin bütçe takiplerinin yapilmasi, ölçme ve degerlendirme süreçlerinin sorunsuz ve eksiksiz olarak yürütülmesinden sorumluydum. Bunlara ek olarak projeler kapsaminda gelistirilen egitim portallari ve platformlarin takibi, sürecin birim yöneticisine raporlanmasi, proje kapsaminda yilsonu bütçe ve faaliyet raporlarini hazirlama gibi konularda da deneyim ve yetkinlik kazandim. Ayrica vakfin burs programinin da koordinatörlügünü yaparak yüksek lisans ya da doktora tez döneminde olan ögrencilerle burs süreçlerini planladim ve akran ögrenme modeli çerçevesinde bir bursiyer iletisim agi projesinde yer aldim.
Fen bilgisi ögretmenligi, bireysel koçluk, kariyer danismanligi, müzede ögrenme, sanatla ögrenme, doga egitimi, sosyal ve duygusal ögrenme, proje gelistirme, yürütme ve koordinasyonu, ihtiyaç analizi, ölçme ve degerlendirme konularinda çalistigim kurum ve kuruluslarda deneyim edinme imkani buldum. Kendimi pozitif, çözüm odakli, sürece önem veren, yapici, problem çözme becerileri gelismis, alternatif düsünen ve pratik bir birey olarak tanimliyorum. Ögrenmenin döngüsel olduguna inaniyorum. Birbirini besleyen “üretmek” ve “gelismek” eylemleri için, bu verimli döngüye ortam saglayan dinamik bir yapida çalismak ve fayda üretmek istiyorum.