Ingilizce Egitmeni – Ögretim Felsefem ve Deneyimim
Ingilizce egitmeni olarak hem yüz yüze hem de çevrimiçi dersler verdim ve ögrencilerin konusma, dinleme ve genel iletisim becerilerini gelistirmelerine yardimci oldum. Speaking Club (Konusma Kulübü) düzenleyerek ögrencilerin kendilerini Ingilizce olarak rahat ve özgüvenle ifade edebilecekleri etkilesimli bir ortam olusturdum. Ögretim yaklasimim ögrenci odaklidir ve gerçek hayatta iletisim, pratik kelime bilgisi ve özgüven kazandirmaya yönelik etkinlikleri içerir.
Ögretim Yöntemleri ve Yaklasimim
Dil ögreniminin hem etkili hem de keyifli olmasi gerektigine inaniyorum. Derslerimi etkilesimli, dinamik ve ögrenciye özel olarak tasarliyorum. Asagidaki yöntemleri kullaniyorum:
• Iletisimsel Yaklasim – Akiciligi artirmak için konusmaya ve aktif iletisime öncelik veriyorum.
• Görev Temelli Ögrenme – Ögrencilerin Ingilizceyi dogal bir sekilde kullanmasini saglayan gerçek hayattan alinmis görevler sunuyorum.
• Telaffuz ve Aksan Egitimi – Ögrencilerin daha net ve anlasilir konusmalarina yardimci oluyorum.
• Baglam Içinde Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi – Ezber yerine, yeni kelimeleri ve dilbilgisini anlamli konusmalara entegre ediyorum.
• Etkilesimli Materyaller – Podcast’ler, makaleler ve videolar gibi özgün kaynaklar kullanarak ögrencileri gerçek Ingilizce ile tanistiriyorum.
• Tamamen Ingilizce Ortam – Derslerim %100 Ingilizce olarak yapilmaktadir. Türkçe konusmaya izin verilmez çünkü ögrencinin dili gerçekten ögrenebilmesi için tamamen Ingilizceye maruz kalmasi gerekir. Böylece ögrenci, dilin ritmine ve mantigina daha hizli adapte olur ve düsüncelerini Ingilizce ifade etmeyi ögrenir.
Ders Yapisi ve Dinamigi
Her ders konusma, dinleme ve dilbilgisi pratigini dengeli bir sekilde içerecek sekilde yapilandirilmistir. Tipik bir ders asagidaki bölümlerden olusur:
1. Isinma Konusmasi – Derse rahat bir sekilde baslamak için kisa bir sohbet.
2. Ana Aktivite – Gerçek hayattan senaryolar, tartismalar, rol yapma etkinlikleri veya hikâye anlatimi.
3. Hedeflenen Dil Bilgisi ve Kelime Çalismasi – Konusma sirasinda önemli dilbilgisi ve kelimelerin gözden geçirilmesi.
4. Hata Düzeltme ve Geri Bildirim – Gelisim için yapici yönlendirmeler.
Ögrencilerin hata yapmaktan çekinmeden ögrenebilecegi destekleyici ve motive edici bir ögrenme ortami olusturmaya çalisiyorum. Grup derslerinde veya bire bir oturumlarda hedefim, ögrencilerin özgüven kazanmalarina, akicilik gelistirmelerine ve Ingilizceyi dogal bir sekilde kullanmalarina yardimci olmaktir.