??Birey Egitim Kurumlari ( )
6,7 ve 8. siniflara Ingilizce egitimi verdim.
??Özel Ingilizce Hocasi
yillari arasinda 5,6 ve 7. sinif ögrencilerine özel ingilizce dersleri verdim.
- Kelime bilgisi -
Deneyimlerim sonucunda ders esnasinda ögrencime ezber yaptirmaktan ziyade mantik yolu ile kelimenin kökenini, tarihini anlatmanin daha akilda kalici oldugunu fark ettim ancak bu demek olmuyor ki dersimizde kelime ögrenmenin bir önemi yok. Aksine bu süreci daha eglenceli hale getirmek, özellikle küçük yastaki çocuklar için kesinlikle daha verimli. Dersimizde anlamini bilmedigimiz kelimeler üzerinde konusup anlamlarini bulacak, bu kelimeleri cümle içinde nasil kullanacagimizi görecegiz. Tabi ki ögrendiklerini çok çabuk unutmak bir ihtimal. Bunu engellemek için siklikla derslerimde sürpriz sinav dedigimiz sadece kelimeler ve anlamlarindan olusan sinav ile bolca pratik yapip kelimelerin pekismesini saglayacagiz.
-Dinleme & Konusma-
Ayrica dil ögrenmek bir 'taklit sürecidir'. Ingilizce konusmaya baslamak malesef ki ingilizce dinlemeye maruz kalmadan çok kolay ögrenilemez. Bu sebeple öncelikle ögrencilerimin ders esnasinda ingilizceye asina olmasini saglarim. Onlarin seviyelerine uygun net ve temiz cümleler kurarak ve de telaffuzuma vurgu yaparak önce bir ingilizce kulaginin temelini atarim. Belli bir seviyeden sonra ise onlari benimle beraber bu sürece dahil eder ve ingilizce sohbetler ederiz. Dedigim gibi dil ögrenme süreci bir taklittir. Ne duyarsak onu konusuruz, zamanla kurdugumuz cümleler o kisinin kullandigi gramerin, tonlamanin seklini almaya baslar.