Merhabalar.Ben Yildiz Teknik Üniversitesi matematik ögretmenligi son sinif ögrencisiyim.23 yasindayim.Ayni zamanda fen lisesi mezunuyum.Yaklasik 3 yildir onlarca ögrenciye özel ders vererek bu konuda tecrübe edindim.Halihazirda 4 adet ögrencim bulunmakta .ORTAOKUL-LISE -LGS VE TYT AYT ( Temel düzeyden ileri düzeye götürecek sekilde ) matematik konularinda ögrencilerime hem ''REHBERLIK '' hem de ögretmenlik yapmak temel gayem.Ders sürem ortalama 1 saat sürmektedir.(Ögrencimin konuyu anlamadigini hissedersem ve sonrasinda baska bir dersim yoksa dersi , ögrenci konuyu anlayana kadar , yani iki tarafin da içi rahat edene kadar uzatiyorum.).Ders isleme ve mentorlük süreci boyunca önem verdigim seylerin basinda ders disiplini gelmektedir.Fakat DISIPLIN = SUSUP , SAKINCE HOCAYI DINLEMEK VE ÖDEVLERINI YAPMAK DEGILDIR!!!
Benim önem verdigim asil konu , ögrencimle anlasabilmemiz , ders boyunca konu islendigini farketmden ders çalisiyor olmak , baski altinda olmadan rahatça fikir belirtebilmek , verilen tavsiyelere uymak ve görevleri tamamlamak , BOLCA PRATIK VE TEKRAR YAPMAKtir.
Senelerce birçok sinava girip çiktik , birçok kez hata yaptik ( ben de yanlis tercihlerden dolayi üniversite 3. siniftayken bölüm degistirmistim ) fakat bu noktada önemli olanin hatalarimizdan yola çikarak DOGRU STARTEJILERLE DOGRU ADIMLARI ATARAK HAREKET ETMEK oldugunu düsünüyorum.
Öncelikle ögrencilerin matematikle neden saglikli iliskiler kuramadiklarina ve neleri dogru neleri yanlis yaptiklarina odaklanalim istiyorum .
Ögrencilerin ( sinif düzeyi - yas farketmeksizin ) daima bir rehbere ihtiyaç duymasi hem egitim sistemimizin (özellikle yeni sistemin ögrencileri zorlamasi )hem de kisisel özelliklerinin birer getirisi olmakatdir.Bunu asabilmek için çocuklarimiza ''sorumluluk alabilmeyi ''ve ayni zamanda ''karar anlarinda kisisel kararlarini alabilmeyi '' ögretmek zorundayiz .Bunun en büyük getirisi , matematik probelmlerinin de günlük hayattan bagimsiz olmamasidir.Hatta yeni düzenleme ile ''Yeni nesil problemler '' adiyla sunulan probemlerin birçogu günlük hayatta ''zaten '' karsimiza çikmaktadir , yani ölçmek istenilen sey ögrencilerin günlük yasam becerileridir.
Ilan Detayi
YTU Matematik Ögretmenligi Son Sinif Ögrencisinden Özel Ders
1 / 1
Hesap Tarihi Mart 2017
Anasayfa
Özel Ders Verenler
Lise & Üniversite
Bursa / Osmangazi / Emek Fatih Sultan Mehmet Mah.
Ilan Bilgileri
Açiklama
Merhabalar.Ben Yildiz Teknik Üniversitesi matematik ögretmenligi son sinif ögrencisiyim.23 yasindayim.Ayni zamanda fen lisesi mezunuyum.Yaklasik 3 yildir onlarca ögrenciye özel ders vererek bu konuda tecrübe edindim.Halihazirda 4 adet ögrencim bulunmakta .ORTAOKUL-LISE -LGS VE TYT AYT ( Temel düzeyden ileri düzeye götürecek sekilde ) matematik konularinda ögrencilerime hem ''REHBERLIK '' hem de ögretmenlik yapmak temel gayem.Ders sürem ortalama 1 saat sürmektedir.(Ögrencimin konuyu anlamadigini hissedersem ve sonrasinda baska bir dersim yoksa dersi , ögrenci konuyu anlayana kadar , yani iki tarafin da içi rahat edene kadar uzatiyorum.).Ders isleme ve mentorlük süreci boyunca önem verdigim seylerin basinda ders disiplini gelmektedir.Fakat DISIPLIN = SUSUP , SAKINCE HOCAYI DINLEMEK VE ÖDEVLERINI YAPMAK DEGILDIR!!!
Benim önem verdigim asil konu , ögrencimle anlasabilmemiz , ders boyunca konu islendigini farketmden ders çalisiyor olmak , baski altinda olmadan rahatça fikir belirtebilmek , verilen tavsiyelere uymak ve görevleri tamamlamak , BOLCA PRATIK VE TEKRAR YAPMAKtir.
Senelerce birçok sinava girip çiktik , birçok kez hata yaptik ( ben de yanlis tercihlerden dolayi üniversite 3. siniftayken bölüm degistirmistim ) fakat bu noktada önemli olanin hatalarimizdan yola çikarak DOGRU STARTEJILERLE DOGRU ADIMLARI ATARAK HAREKET ETMEK oldugunu düsünüyorum.
Öncelikle ögrencilerin matematikle neden saglikli iliskiler kuramadiklarina ve neleri dogru neleri yanlis yaptiklarina odaklanalim istiyorum .
Ögrencilerin ( sinif düzeyi - yas farketmeksizin ) daima bir rehbere ihtiyaç duymasi hem egitim sistemimizin (özellikle yeni sistemin ögrencileri zorlamasi )hem de kisisel özelliklerinin birer getirisi olmakatdir.Bunu asabilmek için çocuklarimiza ''sorumluluk alabilmeyi ''ve ayni zamanda ''karar anlarinda kisisel kararlarini alabilmeyi '' ögretmek zorundayiz .Bunun en büyük getirisi , matematik probelmlerinin de günlük hayattan bagimsiz olmamasidir.Hatta yeni düzenleme ile ''Yeni nesil problemler '' adiyla sunulan probemlerin birçogu günlük hayatta ''zaten '' karsimiza çikmaktadir , yani ölçmek istenilen sey ögrencilerin günlük yasam becerileridir.
Bu noktada derslerimizi asagidaki adimlari uygulayarak islemekteyim.Bunun , ''EKSIKLERI dogru belirleyerek saglam bir ilerleme katetmek '' adina daha ise yarar oldugunu düsünüyorum ve daha iyi sonuçlar almamiza katki sagliyor.
-Ögrencinin tüm çalisma sistemi gözden geçirilerek kendisine daha etkili bir ders çalisma plani hazirlanabilir.(Ögrencinin mevcut plani uygunsa o da kullanilabilir :))
-Ögrencinin nasil ve ne sekilde ders çalismak istedigi konusularak buna uygun materyaller ve teknolojik kullanimlarla ders islenir.
-Ögrencinin hedefleri dogrultusunda kaynak taramasi yapilir ve günlük veya hafatlik soru tipi ve soru sayisina bakilarak program yapilir.
-YAZ DÖNEMINDE TEKRAR YAPABILMEK ADINA (Sinav ögrencileri yazin konulari bitirmek isteyebilir .) ögrencilere sikistirilmis yaz dönemi programi hazirlanmaktadir.
-Egitim dönemi boyunca ögrenciye çalisma takibi ve çözülemeyen eksik sorularin çözümü yapilir , planda sekteye ugrayan veya ögrenciyi zorlayan kisimlar revize edilerek süreç boyunca ögrenciye rehberlik edilir.
-Ders isleyisim ise su sekildedir
-Dersim ortalama 1 saat sürmektedir.(Ögrencinin anlatilani anlamasina ve sorulari dogru sekilde çözmesine bagli olarak bu süre ekstra ücret ödenmeden artirilabilir .)
-Art arda 2 ders islenildigi takdirde 1 saat + 10 dakika mola + 1 saat seklinde ders islemekteyim.(Ögrencide dikkat daginikligi dersten çabuk sikilma vs gibi durumlar oldugunda 25 dakika ders 5 dakika mola seklinde de islenebilir.)
-Öncelikle dersin ilk yarisinda ögrencinin ödev ve soru takibi yapilarak bunlar gözden geçirilir ve eksik konular belirlenerek bu konularin konu anlatimi yapilir ve NERELERDE KARSIMIZA ÇIKABILECEGI ,HANGI KONULARLA BAGINTILI OLDUGU VE NASIL SORULAR GELEBILECEGI konusunda bilgi verilerek kalan yarida da KOLAYDAN ZORA dogru soru çözümü yapilarak hem ölçme hem de bir sonraki derste çözülebilecek sorular belirlenir.
-Uygun görülen , ögrencinin de müsait oldugu tarihlerde ögrenciyi ölçebilmek , ilerlemeyi daha rahat görebilmek adina deneme sinavlari veya kendi hazirladigim quizleri uyguluyorum .
-Haftanin her günü ve günün genelde her vaktinde (aksam 8 öncesi )müsait olabiliyorum.Ders saatlerimizi de ögrencinin müsaitligi ve programdaki ögrenci yogunluguna göre ayarlamaktayim.
-ÇOK SORU ÇÖZMEK , KALITELI SORU ÇÖZMEK DEGILDIR(.Bu yüzden soru sayisina degil soru tipine ve kalitesine odaklanmaktayim.Ve buna göre soru takibi yapiyorum.Hatta bazi ögrencilerime soru defteri tutturmaya basladim .)
-Yaz dönemi sinav ögrencileri için oldukça kiymetli bir zaman dilimi .BUNUN IÇIN EKSTRA OLARAK ONLINE VEYA YÜZYÜZE YAZ MATEMATIK KAMPI YAPMAYI PLANLIYORUM .Ekteki numaradan iletisime geçebilirsiniz.
Çocuklarimiz sinavlardan , sorulardan ve daha birçok seyden çok daha kiymetlidir.Bizim buradaki amacimiz , onlara yasamda akademik ve kisisel olarak iyi bir noktaya gelebilmeleri için destek olabilmek ve onlara yeni perspektifler kazandirabilmek.:)Salt pozitif bilimler ögretmek , ögrencinin karakterini ve ögrenme , düsünme seklini yok saymaktir.
Istanbul ve Bursa 'da özel dersler vermekteyim.Agirlikli olarak Istanbul'da çalisiyorum fakat yaz döneminde Bursa 'da olacagim.Istanbul için dersleri , yaz döneminde online güz döneminde ise yüzyüze isleyebilirim.
Ayni zamanda sinav grubu için ( istege bagli olarak diger gruplar için de olabilir ) grup soru etütü yapiyorum.