Rehberlik ögretmenligi alaninda derslerimi isleme seklim, ögrencilere hem akademik hem de kisisel gelisimlerine katkida bulunmayi hedefleyen bir yaklasimdir. Bu süreçte kullandigim yöntemler, derslerin içerigi ve dinamikleri, ögrencilere en iyi nasil hizmet verebilecegimi düsündügüm çesitli pratikler üzerine sekillenir. Her ögrencinin ögrenme tarzi farklidir, bu nedenle görsel, isitsel ve kinestetik ögrenme stillerine hitap eden materyaller kullanirim. Ögrencilerin, kendi güçlü yönlerine göre dersleri anlamalarini saglamak için çesitli aktiviteler ve uygulamalar sunarim. Derslerin pasif bir sekilde dinlenmesi yerine, ögrencilerin aktif olarak katilim saglamasini tesvik ederim. Örnegin, "Ne düsündünüz?", "Bu durumda ne yapardiniz?" gibi sorularla ögrencilerin düsünce süreçlerini harekete geçirmeyi amaçlarim. Ayrica, derste ögrendiklerini pekistirmek amaciyla soru-cevap bölümleri düzenlerim. Özellikle rehberlik ve psikolojik danismanlik gibi konularda, ögrencilerin gerçek hayat durumlarina dair analiz yapabilmeleri için durum çalismalari veya rol oyunlari kullanirim. Bu uygulamalar, ögrencilerin empati kurma yeteneklerini gelistirir ve karsilastiklari zorluklarla basa çikabilmeleri için pratik yapmalarina olanak tanir. Ögrencilerin saglikli iliskiler kurabilmesi için etkili iletisim becerilerini gelistirmelerine odaklanirim. Beden dili, aktif dinleme, empati kurma gibi konularda ögrencileri egitirim. Ayrica, zor durumlarla basa çikabilme becerilerini ögretmeye yönelik etkinlikler düzenlerim. Ögrencilerin gelecekteki meslek seçimleri ve kariyer planlari konusunda bilgi sahibi olmalarini saglamak için, is dünyasiyla ilgili güncel bilgileri paylasirim. Kariyer hedefleri belirleme, yetenek degerlendirmesi ve is arama stratejileri gibi konularda rehberlik ederim. Ögrencilerin stresle basa çikma, duygusal zekalarini gelistirme ve kriz anlarinda dogru kararlar alabilme becerilerini kazanmalarina yardimci olurum. Bu konular üzerine interaktif uygulamalar ve örnek olaylar üzerinden dersler islerim.
Sinav dönemin, ögrencilerin duygusal ve psikolojik ihtiyaçlarina duyarli olmak önemlidir. Özellikle, ergenlik dönemindeki gençlerin yasadigi kimlik arayisi, stres ve kaygi gibi durumlarla basa çikmalarini saglayacak yöntemler gelistirmek için özel bir çaba harcarim. Her bir ögrencinin bireysel ihtiyaçlarina yönelik rehberlik yapmak, onlari dinlemek ve onlara güven vermek, ögretim yöntemlerimin temel taslaridir.
Bu dersleri isleme seklimde, ögrencilerin gelisimlerine katki saglarken ayni zamanda güvenli, destekleyici ve özgür bir ortam olusturmaya özen gösteririm.