Derslerimde ögrencinin bireysel ihtiyaçlarini merkeze koyan bir yaklasim benimsiyorum. Ilk olarak, ögrencinin hangi konularda destege ihtiyaç duydugunu belirlemek için bir degerlendirme yapiyorum. Bu, hem ögrencinin seviyesini anlamama hem de derslerin daha verimli olmasina olanak sagliyor.
Kullandigim Yöntemler:
• Aktif Katilim: Ögrencinin derse aktif katilimini tesvik ediyorum. Soru-cevap te...
Derslerimde ögrencinin bireysel ihtiyaçlarini merkeze koyan bir yaklasim benimsiyorum. Ilk olarak, ögrencinin hangi konularda destege ihtiyaç duydugunu belirlemek için bir degerlendirme yapiyorum. Bu, hem ögrencinin seviyesini anlamama hem de derslerin daha verimli olmasina olanak sagliyor.
Kullandigim Yöntemler:
• Aktif Katilim: Ögrencinin derse aktif katilimini tesvik ediyorum. Soru-cevap teknikleriyle ögrenciyi sürekli düsündürmeye ve konulari daha iyi anlamasini saglamaya çalisiyorum.
• Görsel ve Isitsel Materyaller: Derslerde kullanacagim materyalleri ögrenciye göre çesitlendiriyorum. Online platformlar, videolar, interaktif uygulamalar ve dijital çalisma kagitlari gibi materyaller ile dersleri daha ilgi çekici hale getiriyorum.
• Problem Çözme ve Uygulamali Ögrenme: Özellikle matematik ve fen derslerinde problem çözme yetenegini gelistiren sorular üzerinde çalisiyoruz. Ögrenciye teorik bilgileri pratige dökmeyi ögretmek için gerçek yasamdan örnekler kullaniyorum.
• Tekrar ve Pekistirme: Ögrencinin anlamadigi ya da zorlandigi konularda geri dönüsler yaparak, konulari tekrar ediyorum. Anlamayi güçlendirmek adina çesitli pekistirme çalismalari uyguluyorum.
Derslerin Dinamikleri:
• Ders Süresi ve Yapisi: Bir ders genellikle 40-60 dakika sürüyor. Dersin basinda kisa bir önceki konuyu hatirlatma, ardindan yeni konuya geçis ve son bölümde soru-cevap ile dersi toparlama seklinde bir yapi izliyorum.
• Esnek Ders Saatleri: Ögrencinin programina göre esnek ders saatleri sunuyorum, böylece ögrencinin okul ve diger aktiviteleri ile uyumlu bir egitim süreci olusturuyorum.
• Takip ve Geri Bildirim: Her ders sonunda ögrencinin gelisimini degerlendiriyor ve velilere düzenli geri bildirim veriyorum. Ayrica ögrenciye bireysel hedefler koyarak ilerlemesini takip ediyorum.
Deneyim:
Vali Cahit Bayar Ilkögretim Okulu’nda 2 yil boyunca sinif ögretmenligi yaptim. Bu süre zarfinda farkli seviyelerdeki ögrencilerle çalisma firsatim oldu, her birinin ögrenme ihtiyaçlarina uygun farkli yöntemler gelistirdim. Bu deneyim, derslerimi daha verimli ve etkili bir sekilde planlamami sagladi.
Ayrica, ögrencilerin motivasyonunu yüksek tutmak ve derslerden keyif almalarini saglamak için egitsel oyunlar ve etkinlikler de derslerime dahil ediyorum. Ögrenme sürecini yalnizca bilgi aktarimi degil, ayni zamanda ögrencinin merakini uyandiran ve problem çözme yeteneklerini gelistiren bir yolculuk olarak görüyorum. Disiplinli bir ders plani olustururken ayni zamanda esneklik saglayarak, ögrencinin ögrenme hizina ve tarzina uygun bir tempo izliyorum. Bu sekilde ögrencilerim derslere daha istekli katiliyor ve basarilari da artiyor.