Fransizca ve Sosyal Bilimler dersleri veriyorum.
Derslerimizi, disiplinlerarasi çalismalarda ve yas ve meslek gruplari bakimindan farkli kesimlerle edindigim 30 yillik tecrübe ve birikim esliginde yapiyoruz.
Bu birikim ve tecrübe, farkli üniversitelerin sosyoloji bölümlerinde verdigim derslerden ve 30 yil boyunca Türkiye'nin çok çesitli sehirlerinde ve kurumlarinda bizzat düzenledigim ya da katildigim seminer, panel, konferans, vb. çalismalardan kaynaklaniyor.
Herkes için ayni ve ezbere dayali ders yapmak yerine, bu dersleri ögrenmek isteyenlerin merak ve ilgi alanlarina ve formasyonlarina uygun olarak esnek çalisma planlari yapiyorum.
Esas olarak, kisi ve gruplarin özelliklerine bagli olarak, içinde yasadigimiz gündelik hayatin pratikleriyle iç içe dersler yapiyorum.
Mümkün oldugunca farklilasmis (kitap, dergi, video, film, power point sunum, vb.) kaynaklar kullaniyorum.
Dersler genel olarak üç ana bölümden olusuyor:
- Daha önceden paylasilmis olan dersin malzemesi hakkinda ögrenci(ler)de olusmus olan algi ve ögrenme düzeyini konusuyoruz.
- Sonra ben bu paylasilmis malzemeyi, okuma parçalarini ve ögrencilerin aktardiklarini da dahil ederek, o günkü ana temayi, temel kavramlari genel olarak sunuyorum.
- En sonunda, ögrencilerle birlikte ne ögrendigimizi birlikte tartisiyoruz; soru sorarak, cevaplari birlikte olusturarak bilgilerimizi pekistiriyoruz.
Bir dersin nasil islendigini söyle bir örnekle anlatabilirim:
Ögrenen kisi veya gruplarin yas, egitim düzeyi ve mesleki formasyonlarina temel veya daha sofistike malzemeler seçilir. Örnegin lise egitimi görmekte olan bir ögrenci için, ögrencinin izlemekte oldugu müfredata ve kitaplara, fakat ayni zamanda ögrencinin ilgi alanina göre, müzik ve spor dallarindan malzeme kullanilabilir. Bu malzemelerdeki kelime, kavram ve kaliplar örnekleriyle birlikte kullanilir. Bu kelime, kavram ve kaliplar bütün içinde tekrar ele alinip, baska kavramlarla vb. iliskilendirilir.
Eger ögrenen grup bir sirkete mensup elemanlar ise, malzemeler söz konusu sirketin faaliyet alanina göre birlikte olusturulur. Birden çok ögrencinin oldugu gruplarda grup dinamigi daha çok devreye sokulur. Birlikte soru-cevap teknikleriyle, birlikte ögrenmenin avantajlarindan faydalanilir.