Her ögrenci özeldir. Bilgiyi anlama-ögrenme ve kavrama yöntemi,derse odaklanma,konsantrasyon süreleri farklidir. Kalabalik siniflarda ögretmenler olarak her ögrenciye bireysel yönelmek çogu zaman zor bir durumdur. Iste özel ders dedigimiz kavramda tam olarak burada ortaya çikar. Tamamen bireysel ögrenciye yönelik hazirlanmis bir programla ögrencinin eksiklerini kapatarak pekistirmeyi saglamak önemlidir. Özel derslerimde ögrenciye bu iki husus temelinde programlar hazirliyorum ve bundan dolayi özel ders veriyorum :)
Yetiskin gruplarinda dersleri Ingilizce agirlikli olacak sekilde islemeyi tercih ederim. Unutmayin hata yapmak önemli degil, basari sayisiz hatalarin sonucunda elde edilir. Ingilizce, deftere yazilarak degil yöntemini kesfederek ögrenilir.
Anaokulu itibariyle Ingilizceye giris, okula destek dersleri veriyorum. Çocuklarla derslerimizi Ingilizce oyunlar, sarkilardan bolca yararlanarak islemek bilimsel olarak sayisiz çalismayla kanitlanmistir. Ben de derslerimde güncel yöntem ve teknikleri siklikla kullanmayi tercih ederim.
Ezbere dayali bir egitim sistemi içindeyiz. Ögrencilerimize hep dayattigimiz ezberlenecek bilgiler var. Ezber,ezber,ezber...Peki bu ezber bizi uzun vadede iyi bir yere tasir mi? Hayir. Çünkü bir süre sonra bu bilgiler uçup gidecektir. Derslerimde benimsedigim anlayis ise bunlarin aksine ezber degil anlamaya yöneliktir. Ezberle geç mantigindan ziyade,analitik düsünme becerisini gelistirmeyi hedefleyen bir egitim anlayisini ögrenciye kazandirmak ilk hedefimdir. Düsünme becerisi gelistikçe bilginin özünü anlamlandiracak ve ögrendigi bilgiyi her alanda kullanabilecektir. Ikincisi ise düzenli ders çalisma plan,programin aliskanlik haline getirilmesi... Derslerimde ikinci kazanim bu olacaktir. Iyi bir egitimin temelinde bilgiyi anlayarak ögrenmenin yaninda bunu düzenli ve sürekli hale getirmekte önemli bir husustur. Üçüncü ve en önemli husus ise kendini tanimak... Ögrencilerin çogu nasil ders çalisma yönteminin ne oldugunu hangi kosullarda daha iyi ders çalisacagini bilmez yani kendini bilmez. Derslerimde ögrencilerimin konsantrasyon süreleri,hangi yöntemle daha iyi anladigi ,nasil ve nerede ders çalismasi gerektigi gibi özellikleri belirleyerek kendilerini tanimalarini sagliyorum.