Biyoloji derslerimde önceligim, ögrencinin seviyesini ve ögrenme stilini dogru analiz etmek. Çünkü herkesin ögrenme sekli farklidir; kimisi görsel materyallerle daha iyi ögrenir, kimisi bol soru çözerek konuyu pekistirir. Bu yüzden her ders öncesinde ögrenciye özel bir yaklasim belirlerim. Anlatimlarimda sade bir dil kullanir, konuyu günlük yasamdan örneklerle somutlastirir, gerektiginde animasyonlar, infografikler ve kavram haritalarindan faydalanirim. Böylece sadece ezber degil, gerçekten anlayarak ögrenme gerçeklesir.
Özellikle sinav grubu ögrencilerinde (TYT-AYT), her konunun sinav formatindaki karsiligini detaylica islerim. Çikmis sorular, özgün denemeler ve taktiksel soru çözüm yöntemleriyle ögrencimin sinav pratigini artiririm. Ara sinif ögrencilerinde ise temeli saglamlastirmaya, kavramlari dogru oturtmaya ve biyolojiyi sevdirmeye odaklanirim.
Derslerim boyunca ögrencinin pasif dinleyici olmasini istemem. Aktif katilimi tesvik ederim; birlikte sorular çözer, konular üzerine tartisir, günlük hayatla baglantilar kurariz. Konu sonunda mini quizler ve kisa tekrarlarla pekistirme yapar, eksikleri birlikte belirleriz. Kolej ve dershane deneyimlerim sayesinde çok farkli profilde ögrenciyle çalistim ve her birine özel yöntemler gelistirdim. Hedefim sadece not yükseltmek degil, ögrencinin biyolojiyle bag kurmasini saglamak. Çünkü gerçekten anlasilan bilgi, kalici olur.