Bogaziçi Üniversitesi Matematik Ögretmenligi bölümünde ögrenci olarak, yaklasik üç yildir çesitli seviyelerde ögrencilere hem yüz yüze hem de online ders veriyorum. Bu süre zarfinda, farkli ögrenme ihtiyaçlari ve hedefleri olan pek çok ögrenciyle çalisma firsatim oldu. Ögretim tarzim, ögrencilerin ögrenme hizlarina ve kisisel yeteneklerine göre esneklik sagliyor. Bu esneklik, her ögrencinin potan...
Bogaziçi Üniversitesi Matematik Ögretmenligi bölümünde ögrenci olarak, yaklasik üç yildir çesitli seviyelerde ögrencilere hem yüz yüze hem de online ders veriyorum. Bu süre zarfinda, farkli ögrenme ihtiyaçlari ve hedefleri olan pek çok ögrenciyle çalisma firsatim oldu. Ögretim tarzim, ögrencilerin ögrenme hizlarina ve kisisel yeteneklerine göre esneklik sagliyor. Bu esneklik, her ögrencinin potansiyelini en iyi sekilde ortaya koymasina yardimci oluyor. Ayrica, her dersin içerigini ögrencilere özel olarak sekillendiriyor, onlarin güçlü yönlerini ön plana çikarip zayif olduklari alanlarda gelismelerini sagliyorum.
Online derslerde, teknolojiyi aktif bir sekilde kullanarak sinif ortaminda saglanabilecek tüm avantajlari sunmaya çalisiyorum. Kullandigim ekipman ve yazilimlar sayesinde, dersleri interaktif hale getiriyor ve ögrencilerin dikkatlerini canli tutmayi basariyorum. Ekran paylasimi, dijital beyaz tahta ve video materyalleri kullanarak dersin anlasilabilirligini artiriyor, konularin daha etkili bir sekilde kavranmasina olanak taniyorum. Ögrencilerin derse katilimini tesvik ediyor, onlari ögrenme sürecinin merkezine yerlestiriyorum. Böylece, derslerin sadece pasif bir bilgi aktarimi olmaktan çikip, ögrencilerin aktif katilimiyla dinamik bir süreç haline gelmesini sagliyorum.
Derslerimde yalnizca matematiksel bilgiyi ögretmekle yetinmiyorum. Ayni zamanda ögrencilerime disiplinli bir çalisma aliskanligi kazandirmaya büyük özen gösteriyorum. Ögrencilerin derslerde ve sinavlarda basarili olmalarinin yani sira, uzun vadeli akademik hedeflerine ulasabilmeleri için gerekli motivasyonu ve özgüveni de kazanmalarini amaçliyorum. Veliler isterse, egitim koçlugu hizmeti de sunuyorum. Egitim koçlugu sürecinde ögrencilerin sadece derslerinde degil, kisisel gelisimlerinde de onlara rehberlik ediyorum. Ögrencilere sorumluluk bilinci asiliyor, onlarin yalnizca akademik basariya degil, hayat boyu ögrenme becerilerine de sahip olmalarini hedefliyorum.
Ögrencilerime bir ögretmen olarak degil, bir abi gibi yaklasmayi tercih ediyorum. Bu samimi iliski sayesinde ögrencilerim derslerde daha rahat oluyor, sorularini çekinmeden sorabiliyorlar. Bu yaklasim, ögrenci-ögretmen iliskisinin daha güçlü olmasini saglarken, derslerin verimliligini de artiriyor. Ögrencilerin kendilerine güvenmelerini saglamak, onlarin akademik ve kisisel gelisimleri için kritik öneme sahip. Bu nedenle, ögrencilere sadece kisa vadeli akademik hedeflere degil, ayni zamanda gelecekteki hayatlarinda basarili olabilmeleri için gerekli olan azim ve kararliligi kazanmalarini saglamak önceliklerim arasinda yer aliyor. Bu yaklasimim sayesinde, ögrencilerimin sadece matematikte degil, genel yasam becerilerinde de ilerleme kaydetmelerine katkida bulunuyorum.
Derslerimin içerigi, ögrencilerin seviyesine ve ihtiyaçlarina göre esneklik gösteriyor. Temel matematik konularindan karmasik problemlere, sinavlara hazirlik süreçlerinden ileri düzey matematiksel kavramlara kadar genis bir yelpazede konulari ele aliyorum. Ögrencilere sadece formülleri ögretmek yerine, problem çözme becerilerini gelistiriyor ve analitik düsünme yetilerini güçlendiriyorum. Bu sayede, matematigi sadece bir ders olarak degil, hayatin içinde her zaman kullanilabilecek bir beceri olarak görmelerini sagliyorum.