Ögrenciler, dogal olarak genellikle okul derslerinden yüksek notlar almak ve dersi geçmek isterler. Tarih ise bu noktada hep ezber ve sikici bir ders olarak karsimiza çikmaktadir. Ben de ögrenciyken kitap üzerinden dümdüz anlatilan ve bunlari ezberleyeceksiniz, sinavda yapacaksiniz sistemini hiç sevmezdim. Zaten sürekli testler ile geçip giden bir ögrencilik hayatimiz oldu. Tarih anlatirken görse...
Ögrenciler, dogal olarak genellikle okul derslerinden yüksek notlar almak ve dersi geçmek isterler. Tarih ise bu noktada hep ezber ve sikici bir ders olarak karsimiza çikmaktadir. Ben de ögrenciyken kitap üzerinden dümdüz anlatilan ve bunlari ezberleyeceksiniz, sinavda yapacaksiniz sistemini hiç sevmezdim. Zaten sürekli testler ile geçip giden bir ögrencilik hayatimiz oldu. Tarih anlatirken görsel materyallerden ve haritalardan faydalanmak çok önemli. Cografya bilgimiz eksik bir sekilde dümdüz bilgi ögrenmeye çalismak sonrasinda hepsini ezber noktasinda asili birakiyor. Ayrica, günümüzde artik çok güzel canlandirmalar, belgeseller ve filmler var. Bunun disinda daha egitim hayatina yeni baslayan arkadaslarimiz için ögretici ve yaratici tarih kitaplari bulunmakta. Bunlarin kullanimi bence her alan için önemli. Tarihi ezberlenmesi gereken bir bilgi degil, neden-sonuç ve bazen dünyayi anlamak için kullanmak aslinda onun bir mantik içerisinde oldugunu, sözel bir ezber olmadigini ortaya koymaktadir. Mitoloji basta olmak üzere pek çok noktanin sanat ve edebiyattaki yansimalarini bulmak, onlari incelerken daha iyi anlamak ve bir düzleme oturtmaya yardimci olmaktadir. Tarih sikici degil aslinda bazen geçmise yolculuk yapabileceginiz çok eglenceli bir dünyadir. Bu dünyayi kesfetmenize yardimci olabilirim.