Ders içeriklerini ögrencilerin istek ve ihtiyaçlarina göre sekillendiriyorum. Örnegin konusma pratigi yapmak isteyen ögrencilere dersin bir kismini belirli dilbilgisel yapilar ve kelimelerin ögrenimine ayirirken bir kismini bu yapilari kullanarak olusturulabilecek diyaloglarla konusmaya ayiriyorum.
Bir ögrencim Ispanya'ya seyahat etmek istedigi için Ispanyolca ögrenmek istiyordu ve tatilde genel olarak yerel halkla diyalog kurmak durumunda kalacagi için dersleri konusma agirlikli isliyordum. Seyahati esnasinda karsilasabilecegi durumlar, hangi durumda karsi taraf hangi kelimelerle hangi cümle yapilarini kurabilir, kendisinin nasil yanit vermesi gerekir bunlara dersimizde siklikla degindim. Örnek vermek gerekirse bir restoranda garson ile kurabilecegi diyaloglar, markette kasiyerle iletisime geçme becerileri veya yol tarifi sorma veya anlatma gibi spesifik konulara agirlik verdim. Ispanyol kültürünü de yine ayni sekilde diyaloglar üzerinden ilerlerken yeri geldikçe anlatiyordum. Örnegin Ispanyollarin yemek yeme aliskanliklari, günlerini nasil geçirdikleri, insanlarinin temel özelliklerine deginiyordum çünkü bunlar seyahat ederken oldukça önem teskil ediyor.
Okulda Ispanyolca ögrenen daha küçük yastaki ögrencilerim için ise genellikle okulda ögrendikleri konular üzerinden ilerleyip kendim materyaller ile takviye yapiyorum. Ögrenci okulda belirli bir konuyu tam olarak ögrenememisse ben kendi materyallerimden o konuyu ögrenciye anlatiyorum. Örnek vermek gerekirse ögrenci okulda yiyecek ve içecekler konusunu ögrenmis ama konu tam olarak oturmamissa derslerimde buna odaklaniyorum.
Kisacasi ders içerigi ögrencinin istek ve ihtiyaçlarina göre sekilleniyor, dersin dinamigi de ögrencinin yasina ve yine ihtiyaçlarina göre ilerliyor.