Derslerim 50 dakika sürüyor ve her dersime ögrencimle sohbet ederek basliyorum. Böylece ögrencim o gün ne yasamis olursa olsun, su an derste oldugunu anlayarak, kendini güvende ve yargilanmayacagi bir ortamda oldugunu hissediyor. Sonrasinda ortak olarak kullandigimiz kaynak üzerinden dersimize geçiyoruz. Genel bir konu anlatimi ve eksiklerin tekrar edilerek kapatilmasi asamasindan sonra soru çözümlerine geçiyoruz. Okul sinavlarina destek ögrencilerim ile okulda bulunduklari konuyu çalisip o konunun ilerisine geçiyoruz ve böylece ögrencim okulda konuyu ilk kez degil ikinci kez dinlemis oluyor ve bu da ögrencime özgüven katiyor. Sinav hazirlik ögrencilerimle ise konu anlatimlari yaptiktan hemen sonra bolca soru çözümü yapiyoruz ve farkli soru tiplerini analiz ediyoruz. Böylece sinavda tatsiz bir sürprizle karsilasmasini engellemis oluyorum.
Diger yandan yoga ve meditasyon egitmeni de oldugum için ve yüksek lisansimda ögretmenlerde öz sefkat konulu bir tez yazdigim için, ögrencimin rahat, mutlu ve güvende hissetmesi benim için çok önemli. Özellikle sinavlara yakin zamanlarda stres yönetimi için, daha rahat hissetmeleri için nefes çalismalari, gevseme pratikleri yapiyoruz.
Bolca, sayfalarca, kitaplarca ödev veriyorum diyemeyecegim, üzgünüm. Bu çocuklarin/gençlerin dinlenmeye de ihtiyaci oldugunun farkindayim. Ögrencimin eger bir konuda eksigi varsa ve özel ders disinda da buna çalismasi gerekiyorsa, o zamanlarda birkaç sayfalik ya da birkaç nokta atisi soruluk ödev veriyorum ve bu durum disinda genellikle çalistigimiz konularin tekrari ile ilgili kisa ödevler veriyorum.
Dersimiz disinda ögrencilerim bana istedigi zaman sorularini whatsapp'tan gönderebiliyor ve hemen sonraki dersimize bu sorularin çözümü ile basliyoruz. Ayrica dileyen ögrencilerime program destegi veriyorum.