Dersleri islerken sadece formül, kisa yol verip ezber yaptirmak yerine o formüllerin ve kisa yollarin nereden geldigini göstererek kisa yollari ögretmeyi tercih ediyorum. Derslerde ögrenciler aktif rol aliyorlar. Bu yaklasimi benimsememin temel nedeni, ögrencilerin ögrenme sürecinde sadece bilgi tüketicisi olmaktan çikip bilgi üreticisi haline gelmesini saglamaktir. Bir formülün veya kisa yolun kaynagini anlamak, ögrencinin matematiksel düsünme becerilerini gelistirmesine ve problem çözme yetenegini artirmasina yardimci olur. Bu yöntem, ezbere dayali bir sistemin ötesine geçerek ögrencinin bilgiyi sorgulamasini ve anlamlandirmasini tesvik eder.
Derslerde ögrenciler aktif bir sekilde sürece dahil olduklarinda, ögrenme daha kalici hale gelir. Örnegin, bir formülün türetildigi adimlari beraber tartisiyor, problemleri çözerek uyguluyor ve kisa yollarin mantigini kesfediyoruz. Bu süreçte, ögrencilerin akillarina takilan sorulari sormalari, farkli çözüm yollari önermeleri ve hatalar yapmalari dogal bir parça haline geliyor. Hatalari bir ögrenme firsati olarak degerlendiriyoruz ve bu, ögrencilerin hata yapmaktan korkmadan özgüvenle derslere katilmalarini sagliyor.
Ayrica, bu yöntem ögrencilere yalnizca matematiksel beceriler kazandirmakla kalmaz, ayni zamanda analitik düsünme, sorgulama ve yaratici problem çözme gibi yasam boyu kullanilabilecek beceriler kazandirir. Ögrenciler bir matematik problemini çözerken sadece dogru cevaba ulasmaya odaklanmak yerine, sürecin her asamasini anlamaya çalisir. Bu da onlarin derslere daha fazla ilgi göstermesine ve motive olmalarina yardimci olur.
Sonuç olarak, derslerde aktif ögrenme odakli bir yaklasim benimsemek, ögrencilerin konulari daha derinlemesine kavramalarini saglarken, ayni zamanda ögrenme sürecinden keyif almalarina da olanak tanir. Bu yöntem, bireysel farkliliklari da göz önünde bulundurarak her ögrencinin kendi hizinda ögrenmesine imkan tanir ve basariya ulasmalarini destekler.
Buraya kadar okudugunuz için tesekkür ederim; daha detayli görüsme için sizi bekliyorum.
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar