Derslerimde temel hedef, matematik konularini hem anlamaya hem de uygulamaya yönelik bir sekilde islemek. Ortaokul seviyesinde ögrencilerin eksik oldugu noktalari tespit ederek ilerliyorum. Her ders 3 asamali olarak planlanir:
Ilk olarak konuyu sade bir sekilde anlatip, önemli noktalari vurguluyorum. Ögrencilerin anlamadigi yerlerde farkli açiklama yollari kullanarak konuyu netlestirmeye çalisiyorum.
Daha sonra konuyu pekistirmek için farkli zorluk seviyelerinde örnekler çözüyoruz. Çözümler sirasinda adim adim mantigi açikliyorum, böylece ögrenciler bir formül yerine düsünme sürecini ögreniyor.
Son olarak ögrencilere benzer sorular verip bireysel çalismalarini izliyorum. Hatalarini konusarak düzeltmelerine yardimci oluyorum. Bu sekilde ögrenci aktif bir sekilde derse katilmis oluyor.
Ders anlatiminda kullandigim teknikler ise su sekilde:
Konulari daha iyi anlamalari için grafik, sekil ve görsel destekli materyaller kullaniyorum. Derslerde olabildigince bilisim araçlarini kullanarak ögrencilere aninda dönütler saglayabiliyorum.
Ders sirasinda ögrencim ile konu anlatiminda ve soru çözümlerinde soru-cevap yöntemini kullanarak onlarin matematik için sorgulama, temelini ögrenmelerine yardimci oluyorum.
Birden fazla ögrenci ile ders anlatimi yaparken tartisma yolu ile ögrencilerin derse katilimlarini arttirmayi hedefliyorum. Ögrenciler bu sayede akran ögrenmesi yapabilir.
Matematikte problem çözmede özgüveni ve problem çözme basarisini arttirmak için problem çözme tekniklerini ögretiyorum. Ögrencilerin farkli çözüm yöntemleri olabilir. Her birini degerlendirerek ele aliyorum. (örnegin, büyük bir sorunu küçük parçalara ayirma).
Her ögrencinin ögrenme hizi farkli oldugu için dersleri bireysel ihtiyaçlara göre sekillendiriyorum. Özel egitime ihtiyaci olan ögrenciler için farkli bir ders plani hazirliyorum.
Dersler keyifli bir atmosferde geçer. sikici bir monolog yerine bol bol sorular sorarak ve ögrencinin düsünmesini saglayarak ilerlerim. Onlarin analitik ve matematiksel düsünme becerilerini gelistirecek sekilde uygun sorulari seçiyorum.
Ögrencilerin basarilarini degerlendirmek ve uygun geri dönütleri ders sirasinda ve ders sonunda veriyorum. Bu sayede ögrencilerin ve velilerin ilgili ögrencinin gelisimini görme sansi oluyor.
Deneyim:
Birkaç senedir ortaokul ve lise seviyesinde matematik dersleri veriyorum.