Ögrenciye empatik bir tutumla yaklasarak, kosulsuz sevgi ve anlayis dogrultusunda ögrenciyi her yönden taniyarak; sevdigi dersler, uyku düzeni, kendini hazir hissettigi ve verim aldigi saatler, hangi ögrenme stiline sahip oldugu, hangi derste ve hangi soru tipinde zorlandigi gibi faktörlerin analizi yapilarak; loci, aski sözcük, zincirleme, anahtar sözcük, akronim, kodlama ve örgütleme gibi bell...
Ögrenciye empatik bir tutumla yaklasarak, kosulsuz sevgi ve anlayis dogrultusunda ögrenciyi her yönden taniyarak; sevdigi dersler, uyku düzeni, kendini hazir hissettigi ve verim aldigi saatler, hangi ögrenme stiline sahip oldugu, hangi derste ve hangi soru tipinde zorlandigi gibi faktörlerin analizi yapilarak; loci, aski sözcük, zincirleme, anahtar sözcük, akronim, kodlama ve örgütleme gibi bellek destekleyici ipuçlariyla bilgiyi kalici hale getirerek ögrenmeyi gerçeklestirecegiz . Bilgiyi ögrendikten sonra bilgiyi nasil uygulayacagimizi konusacagiz. Hangi yöntemlerle çalismamiz gerekiyor bunlari belirleyecegiz . Haritalandirma, hikayelestirme , bosluk doldurma, eslestirme, anahtar kelimeler gibi yöntemlerle bilgiyi uygulayacagiz. Bilgiyi uyguladiktan sonra pekistirme (test çözümü) yapacagiz . Pekistirme asamasinda aldigimiz geribildirimler (dogru-yanlis) dogrultusunda hatali oldugumuz, yanlis bildigimiz, eksik ögrendigimiz noktalarin analizini yaparak farkli bir yöntemle konu çalismasi yaparak konuyu yeniden ve daha saglam bir sekilde ögrenecegiz . Tekrardan pekistirme yaparak ve eksiklerimizi kapatarak ilerleme kat edecegiz . Tüm bunlari yaparken yani bu süreçte zaman yönetimi becerisini ögrenciye kazandirarak süreci verimli bir sekilde yürütmesini saglamayi hedefliyoruz . Böylece öz degerlendirme ve öz denetim becerisi kazandirilarak ögrencinin yol haritasini çizmesinde ve yol almasinda , kendisini hep daha ileriye tasinmasinda destek oluyoruz . Bilgiyi uygularken olusabilecek sikintilar ( kaygi, stres vs ) üzerine birtakim tekniklerle ( öyküsel terapi= sorunu dissallastirma, bilissel davranisçi terapi=ABCD teknikleri, kaygilar ve hedefler balonu, meditasyon gibi tekniklerle ) çözümleyecegiz . Basariyi olumsuz etkileyen faktörleri analiz ederek bu faktörlerin altinda yatan sebepleri bulmali ve bu sebepleri gerekli psikolojik müdahale yöntemleri ile çözümlemeliyiz . Önemli olan ögrenci odakli bir yaklasimla ögrenciyi her anlamda taniyabilmek, sonrasinda gerekli müdahaleleri yaparak ögrenciye rehberlik etmektir .