Kocaeli Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyati bölümü son sinif ögrencisiyim. Lise seviyesinde ögretmenlik stajimi basariyla tamamladim ve bu süreçte pedagojik formasyon yetkinligi kazandim. Ayrica ortaokul ögrencilerine konu bazli egitimler verdim. Üniversite ögrencilerine saglanan imkânlardan (staj vb.) yararlanabilmek ve tecrübeli bir mezun olabilmek adina, üniversitenin son yilini bir yil daha u...
Kocaeli Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyati bölümü son sinif ögrencisiyim. Lise seviyesinde ögretmenlik stajimi basariyla tamamladim ve bu süreçte pedagojik formasyon yetkinligi kazandim. Ayrica ortaokul ögrencilerine konu bazli egitimler verdim. Üniversite ögrencilerine saglanan imkânlardan (staj vb.) yararlanabilmek ve tecrübeli bir mezun olabilmek adina, üniversitenin son yilini bir yil daha uzattim.
Dersler, belirlenen konu çizelgesine göre ilerlemekte olup, ders saati miktarina göre detayli çizelgeler hazirlanmaktadir. Ögrenciler, ders konularinin disinda ek anlatimlara ihtiyaç duyduklarinda, ders programinda esnetmeler yapilarak bu ihtiyaçlar karsilanabilir. Konunun tam olarak anlasilmasi esas alindigindan, anlatilan konularla ilgili ödevler verilmesi tercih edilmektedir.
Ögrenci ile kurulacak bagin samimiyet çerçevesinde olmasi, dersleri zorunluluk konumundan uzaklastirip daha keyifli bir konuma yaklastirir. Tek tarafli bir monologdan ziyade çift kisilik bir sohbetin derse hâkim olmasi karsilikli bilgi ve ilgi alisverisini tetikler. Bu durum akilda kaliciligi olumlu anlamda etkiler. Bahse istinaden ögrencilerime, yalnizca ögrencilerime degil, tanidigim ve tanistigim insanlara karsi tutumum, saygi ile harmanlanmis samimiyet muhabbetidir.
Egitmenlik tecrübelerim esnasinda, ögrencilerimden aldigim en mühim dönütlerden birisi derslerimin çok yönlülügüydü. Yalnizca Türkçe yahut yalnizca Türk Dili ve Edebiyati sinirlari içerisine sikismayip dersi aksatmayacak sekilde yapilan "konunun açtigi bir baska konu" muhabbetleri, ögrencilerin dinlemekten zevk aldigi muhabbetlerdi. Yalnizca egitim hayatina degil, egitim disindaki hayata da katki saglayabilmelidir okul.
Türkçe ve edebiyat dersleri söz üzerine kurulu dersler oldugundan görsellestirme imkani kisitlidir. Asikârdir ki görsellestirme, hatirlamayi kolaylastirir. Ders esnasinda mümkün oldugunca sunum, animasyon, video, görsel kullanimi konunun pekismesi için oldukça katki saglar. Ders öncesi, tarafimdan hazirlanacak olan içerikler bu amaca hizmet edecektir.
Yalnizca ögretmenin degil, ögrencinin bireysel çabasi da basari için sarttir.