Tarih, sadece kitaplardan okunarak ya da ezberlenerek ögrenilmez. Ezberci tarih ögrenimine karsiyim. Olaylar arasinda neden-sonuç baglantisi kuruyarak ve elestirerek, sorgulayarak ögretmekten yanayim. Örnegin birinci ve ikinci Viyana kusatmasi neden basarisiz oldu? veya Birinci dünya savasina girmeseydi nasil olurdu? Gibi Alti sapka teknigi, sokrat Tartismasi, münazara, panel, beyin firtinasi vs...
Tarih, sadece kitaplardan okunarak ya da ezberlenerek ögrenilmez. Ezberci tarih ögrenimine karsiyim. Olaylar arasinda neden-sonuç baglantisi kuruyarak ve elestirerek, sorgulayarak ögretmekten yanayim. Örnegin birinci ve ikinci Viyana kusatmasi neden basarisiz oldu? veya Birinci dünya savasina girmeseydi nasil olurdu? Gibi Alti sapka teknigi, sokrat Tartismasi, münazara, panel, beyin firtinasi vs bunun yaninda sunus, bulus, arastirma- inceleme ögretim stratejileri... ders anlatirken çogunlukla görsel materyaller kullanmaktan yanayim. Mesela 3 4 dakikalik belgeseller, slaytlar, kibris, kore, kurtulus savasi'na dair fotograflar gibi