Merhaba ben Ayse ögretmen, üç yildan fazladir matematik ve geometri adina özel ders veriyorum, bir sene ortaokulda çalistim. Birçok ögrenci profili gördügüm için ögrencilerin çogunlukla hangi konularin nerelerinde takilabilecegini öngörüp kisiye özel program yapiyorum.
Ögrencilerimi yazililara ve sinavlara hazirliyorum. LGS, TYT, AYT, MSÜ, KPSS, DGS gibi sinavlarda ögrenciyle birlikte çikmis soru analizi yapip eksik olan bölümlerin üzerinde duruyoruz. Ögrencimin durumuna göre temelden konu anlatiminin yaninda bol bol soru çözüm dersleri yapiyorum. Daha sonra haftalik belirli bir program önderliginde soru çözümü ödevi veriyorum ve bu ödevi her gün takip ediyorum. Yapamadigi sorular için ayri bir ders ayirip yapamadiklarimiz üzerinde duruyoruz. Önemli olan yapabildiklerimizden ziyade yapamadiklarimizin oldugunu düsündügüm için eksiklerimizi bilinçli bir sekilde kapatiyoruz.
Güler yüzlü bir ögretmen oldugum için samimi bir ortam içerisinde derslerimizi yapiyoruz. Bu nedenle ögrencim matematigin aslinda korkulacak bir ders olmadigini eglenerek de ögrenilebilecegini anliyor ve böylelikle matematige karsi olan önyargisi kiriliyor. Malesef biliyoruz ki birçok ögrenci matematigin ne kadar zor ve yapilamayan bir ders oldugunu düsünüyor. Ancak biz derslerimizde hem egleniyoruz hem ögreniyoruz. Matematik artik korkulan bir ders olmaktan çikiyor. Aksine karsimizda okul derslerinde katilim saglayan ve sürekli tahtaya çikmak isteyen bir ögrenci görüyoruz.
Yeni nesil bir ögretmen olarak ögrencime sadece matematik anlatmakla kalmayip onu motive edebilecegim konusmalar yapiyoruz. Her seyden önce ögrencilerimin psikolojisini önemsedigim için matematik ögretmekten çok öncelikle matematige karsi tutumunu anliyoruz. Daha sonrasinda ögrencimin hazir bulunuslugunu da kontrol ederek dersimize temelden basliyoruz.
Matematik dersinin yani sira ögrencimin ve velimin bana her zaman her konuda ulasabilecegi bir sistem kuruyorum. Böylelikle matematik hak ettigi degeri görüyor. :)