Merhaba, Kocaeli Üniversitesi'nde biyoloji departmanini bitirdim, Istanbul Üniversitesi kimya departmaninda 3 yillik egitim tecrübem oldu. Suanda bir yabanci dil kursunda Ingilizce ögretmenligi yapmaktayim.
Egitim sürecinde en çok " Kar topu teknigi" ni kullanmaktayim. Yani ilk önce ögrenciye o gün anlatacagim konu hakkinda en temel soruyu sorarim. Ve anlatacaklarimi bu soru üzerine insaa ederim....
Merhaba, Kocaeli Üniversitesi'nde biyoloji departmanini bitirdim, Istanbul Üniversitesi kimya departmaninda 3 yillik egitim tecrübem oldu. Suanda bir yabanci dil kursunda Ingilizce ögretmenligi yapmaktayim.
Egitim sürecinde en çok " Kar topu teknigi" ni kullanmaktayim. Yani ilk önce ögrenciye o gün anlatacagim konu hakkinda en temel soruyu sorarim. Ve anlatacaklarimi bu soru üzerine insaa ederim. Çogunlukla bu yontan ile ögrenciler basariya ulasiyorlar ve daha çok merak ediyorlar.
Diger bir yöntem ise klasik yazma ve tekrar etme yöntemi. Bunu daha çok ev ödevi olarak veriyorum.
Bu yöntemde ögrencinin o gün anlattigim konuyu kendi cümleleri ile ifade etmesidir. Ben ilke olarak kalemi eline almadan tekrar etmeden çalismayla basariya ulasilamadigini düsünürüm. Bu nedenle siklikla dersin tekrarinin yararli oldugunu düsünürüm.
Ögrenci kendi cümleleri ile tekrar ettiginde o bilgileri yeniden yaratmis olur. Ve bu onu anlatilan konuya dair heyecanlandirir.