Daha önce dershanede 5-6-7. siniflarin Türkçe dersine girdim.
Konu isleyisim söyle;
- Ilk olarak hangi konuyu anlatacagim hakkinda bilgilendirme yaparim.
- Konuyu anlatmadan önce ögrencilerimle beyin firtinasi yaparim.
- Daha sonra konu anlatimina geçerim.
- Konuyu anlatirken ögrencileri konuyla ilgili görsellerle dikkatini çekmeyi saglarim.
- Konuyu örnekler vererek anlatirim, örnekler üzeri...
Daha önce dershanede 5-6-7. siniflarin Türkçe dersine girdim.
Konu isleyisim söyle;
- Ilk olarak hangi konuyu anlatacagim hakkinda bilgilendirme yaparim.
- Konuyu anlatmadan önce ögrencilerimle beyin firtinasi yaparim.
- Daha sonra konu anlatimina geçerim.
- Konuyu anlatirken ögrencileri konuyla ilgili görsellerle dikkatini çekmeyi saglarim.
- Konuyu örnekler vererek anlatirim, örnekler üzerinden tanim veya bilgiyi anlatirim.
- Konu anlatirken arada ögrencilere ‘burayi vs. anladiniz mi, anlamadiniz mi?’ diyerek sorarim.
Konunun bir bölümünü anlamadiysa baska yöntemlerle ögrenciye anlatirim.
- Konunun pekismesi için ögrencilere konuyla ilgili video izletirim sonra üzerinde tartisiriz.
- Daha sonra ögrencilerin bu derste konuyla ilgili neler ögrendigini özetlemesini isterim.
- En sonunda ögrencilere konuyla ilgili sorular sorup geri dönüs yapmasini saglarim. Konunun çogunu kapsayan örnek tümce verip, ögrenciye örnek üzerinden yaniti buldurmayi saglarim. Bu yöntemle ögrencinin konuyu tam anlayip anlamadigini ögrenirim.
- Ögrenciye verdigim örnek tümce üzerinde uzun düsünüyorsa ögrenciye ipucu vermeyi saglarim.
- Ögrenci dogru yaniti verdikten sonra ‘aferin’ diyerek dönüt veririm. Eger yanlis yanit verirse düzeltme yapip onu gayretinden dolayi tebrik ederim.
- Ben de en sonunda konuyu özetleyip dersi bitiririm.
- Özetlemeyi bitirdikten sonra bir sonraki ders için hangi konuyu isleyecegimizi ögrenciye söyleyip ön hazirlik yapmalarini söylerim.