Klasik egitimlerde oldugu gibi bir konuyu bastan sona anlatip ögrencinin pasif kalacagi sekilde degil; aktif olarak, birlikte soru çözecegimiz bir formatta, sorularin mantigini anlayarak ilerlemeyi tercih ederim. Daha önce profesyonel bir ögretmenlik deneyimim olmadi ama yüzlerce arkadasima degisik platform ve derslerde soru çözüm ögretmenligi yaptim. Bu deneyimim sonucunda kazandigim tecrübeleri, ögrencilerime yasitlari sayilabilecek abileri olarak aktarmak için hazirim. Derslerde belirledigimiz yayinlardan soru çözümü yaparak ve soru üzerinde 'baska hangi bilgiler sorgulanabilir' tartisip konusarak ögretmenin daha faydali olabilecegini düsünüyorum. Özellikle kisitli sürede yapabildiginiz net sayisi kadar var olabildigimiz Türkiye geneli sinavlarda sahip olmamiz gereken bakis açisinin bu oldugunu düsünüyorum. Ders akisi esnasinda yanlis yaptigimiz degistirmemiz gereken durumlar olursa ögrenciye spesifik sekilde degisiklikler yapabiliriz. Biyoloji için genel bilinen sey sadece ezber olmasidir ama bu biraz eksik bir bilgidir. Konu bütünlükleri saglandigi sürece ögrenciler çok daha akici sekilde ögrenebilir. Klasik ögretim seklinde her konu kendi özelinde islenerek ilerlendigi için bu bütünlük saglanamamakta. Özellikle AYT sinavi konu içeriklerinde bulunan 'sistemler' ünitesinde bu bütünlükten söz edebiliriz. Ben de akis içerisinde kendi bilgilerimi detaya inmeden sadece mantigini kavratabilmek için ekstra bilgiler sunarak ögrenciye aktarmaya çalisirim. Lise müfredatinda eksik kalan, anlamayi zorlastiran yerleri tamamlayarak ezberin yerini saglam bir ögrenmeye birakabilirim. Sadece soru çözümü noktasinda degil süre yönetimi, genel biyoloji çalisma teknikleri ve biyolojinin YKS’deki yeriyle alakali gerekli vizyonlari aktarma konusunda kendime güveniyorum; ders programi hazirlama, kendi ilerlemesinin kontrolünü saglama ve bunun gibi koçlukla ilgili kisimlar ile de elimden geldigince yardimci olurum. Ayrica çogu kisinin bilmedigi flashcard teknigini bizzat kendi üniversite derslerimde de uygulayan biri olarak biyoloji ögretmekte kullaniyorum. Özet olarak derslerde en az ögretmen kadar ögrencinin de aktif oldugu interaktif bir ders planinda, en yüksek verimde ögrenme odakli ve soru çözmeye yardimci sekilde ilerliyorum. Tesekkürler
Özel ders veriyorum:
-
Öğrenciler: Ortaokul, Lise Diplomasi
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar