Ders çalismanin en etkin hale gelmesini saglayan sey ögrendiklerimizi uygulamaktir, dolayisiyla soru çözmek bizlerin ögrendigi seyleri sürekli bir sekilde hem tekrar etmesini hem de çalisirken dikkat etmedigimiz veya unuttugumuz seylerin de hafizamizda iyice yer etmesine olanak saglar. Bu nedenle bir dersi çalisirken eger konuya hakimiyet var ise bu hakimiyetin kaliciligi için soru çözümleri fakat eger yok ise ögrencinin sahip oldugu kaynaklardan faydalanarak konu tekrari ve ardindan soru çözümleri seklinde ilerlemek tutarli olacaktir.
Profesyonel olmayan deneyimlerimde fark ettigim kadariyla, özellikle matematikte, ögrenciler sikilmakta ve ilgileri dagilmakta. Bu noktada ilgiyi konuda tutmak için gereken enerjiyi sarf edecek birilerine ihtiyaç duyuluyor fakat tepesinde dikilen bir ögretmen gibi degil de yaninda duran bir arkadas gibi yaklasmak her seyden önemli... Çünkü ögrenciligi de deneyimlemis biri olarak biliyorum ki birisiyle çalisirken baski altinda hissetmek sahip oldugum potansiyeli gerçeklestirmemi engelliyor ve dolayisiyla ben de istedigim verimi alamamis oluyorum.
Bildiginiz üzere matematik soyut bir meseledir ve asil önemli olan bu soyut seylerin bir sekilde dil ile veya hayal gücü ile olabildigince somutlastirilmasidir, bu ne kadar mümkün olursa bizler de bu soyut seyleri o kadar net yakalariz. Bu demek degil ki duydugumuz her kavrami somutlastirmak için vakit harcayacagiz, temel durumlarda ya da anlasilmayan seylerde tarif amaçli kullandigimiz bir yöntem olacak somutlastirma; Bunu ise benzetme veya tanidik hayaller kurma araciligi ile gerçeklestirmeyi planliyorum.
Söyle kisaca özetlemek gerekirse; Uygulamali bir sekilde, ögrencinin sahip oldugu kaynaklardan baska kaynaklari kendisine yüklemeyerek ve kendisini sikmadan derslerini, ve özellikle matematigi, her gün kullanabilecegi önemli bir aletmisçesine düsünmesini saglamaya yönelik bir anlatim sekli vaadediyorum. Sevgi ve saygi çerçevesinde...
Özel ders veriyorum:
-
Öğrenciler: Primary, Ortaokul
Eğitim: dereceler, kurslar ve sertifikalar